افزایش تقاضای ارز مجازی در چین به دلیل جنگ تجاری با آمریکا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، صرافان، محققان و واسطه گران شاهد افزایش فعالیت مراکز تجارت ارز مجازی در چین هستند و دلالان بازارهای خارج از بورس که به عنوان واسطه ای بین خریداران و فروشندگان عمل می کنند بیش از همه شاهد این فعالیت‌ها بودند.

تاثیر جنگ تجاری چین و آمریکا بر اقتصاد چین و سقوط ارزش یوان باعث شده برخی سرمایه‌گذاران پول را از یوان به ارز مجازی منتقل کنند. اقتصاد چین به خاطر افزایش تنش های تجاری بین واشنگتن و پکن ضربه خورده و کندترین رشد را در تولید صنعتی طی 17 سال گذشته داشته است.

هفته گذشته چین اجازه داد یوان برای اولین بار از 2008 تا سطح 7 در برابر دلار پایین بیاید. آمریکا پکن را به دستکاری ارز و تحت تاثیر قرار دادن بازارها متهم کرده است.

سقوط ارزش یوان در ماه اوت با افزایش 7 درصدی ارزش بیت کوین و افزایش 9 درصدی ارزش سرمایه بازار ارز مجازی همزمان بود که باعث شده تحلیلگران گمان کنند برخی سرمایه گذاران چینی در حال فروش یوان و خرید ارز دیجیتال هستند. در واقع بین یک یوان ضعیف و یک بیت کوین قوی طی دوره های بی ثباتی پایین در بازارهای ارز مجازی در سال جاری ارتباط وجود دارد.

دلالان بازارهای خارج از بورس شاهد افزایش دو برابری مقدار تجارت ارز مجازی چینی ها طی سه ماه گذشته با افزایش جنگ تجاری بوده اند.

برای سرمایه گذاران شخصی، تجارت ارز مجازی برای پول درآوردن از طریق واسطه گری بین یوان، دلار هنگ کنگ و ارز مجازی تتر به پشتوانه دلار آمریکا فرصت مناسبی است.

انتهای پیام