معاون روحانی حقوق دریافتی را اعلام کرد / نحوه استخدام مدیرعامل برکنار شده

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، جمشید انصاری در نشستی خبری در رابطه با سوالی مبنی بر وضعیت سامانه حقوق و مزایا و ابهامات مربوط به آن به ایسنا، گفت: مسائلی در مورد انتقال سامانه به وزارت اقتصاد و دستگاه‌هایی که تاکنون برای ثبت اطلاعات ورود نکرده‌اند.

وی افزود: طبق تصمیم هیات دولت باید تمامی دستگاه‌های اجرایی که اطلاعات را درج کرده‌اند آن را تکمیل کنند و اگر ورود نکرده‌اند تا پایان این زمان باید انجام شود. سازمان اداری و استخدامی مکلف به پیگیری و هماهنگی با دستگاه‌هایی است که اطلاعات حقوق را در سامانه وارد نکرده‌اندکه از جمله آنها قوه قضائیه و نهادهای زیر نظر رهبری است و باید گزارش آن به هیات وزیران ارائه شود.

حقوقی ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی معاون روحانی

این معاون روحانی با اشاره به این‌که بررسی‌ها نشان از پرداخت‌های قانونی در دولت دارد،  افزود : حداقل پرداخت حقوق سال جاری یک میلیون و ۵۶۳ هزار تومان است که حداکثر پرداختی باید تا هفت برابر باشد.

انصاری درباره پرداخت‌ها برای اعضای دولت گفت: طبق مصوبه شورای حقوق و دستمزد سقف دریافتی نباید بیشتر از ۱۰ میلیون تومان باشد که این در سه سال اخیر تغییر نکرد اما در سال جاری دستخوش تغییراتی شد که این همچنان طبق قانون پرداختی‌ها انجام می‌شود به طوری که حکم حقوقی به عنوان معاون رییس جمهور و با ۳۳ سال سابقه خدمت به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.

روایتی از نحوه استخدام مدیرعامل برکنار شده صندوق بازنشستگی 

وی در رابطه با احراز شغل صالحی مدیرعامل برکنار شده صندوق بازنشستگی هم توضیح داد: به استناد ماده ۱۷ قانون، کلیه کسانی که به عنوان مدیر در یکی از ارکان مدیرعامل، هیات مدیره و یا عضو هیات نظارت منصوب می‌شوند باید دارای مدرک کارشناسی ارشد با پنج سال سابقه در رشته‌های مدیریت، حسابداری، امور پزشکی، بیمه‌گری و یا انفورماتیک باشند. بنابراین باید در مورد استخدام اینگونه افراد حتما از سازمان اداری و استخدامی استعلام شده و در صورت تایید به این سمت منصوب شوند.

وی ادامه داد: قبل از استعلام، استخدام نافذ نیست اما این درحالی بود که مدیرعامل صندوق بازنشستگی ۱۰ فروردین‌ استخدام شد ولی استعلامی در مورد شرایط شغلی از سازمان اداری و استخدامی انجام نشد تا این‌که تیرماه خواستند استعلام بگیرند.

انصاری تصریح کرد: در پاسخ به نامه میدری معاون وزارت کار اعلام شد مدارک ارسالی ، ناقص است و بررسی‌ها نشان می‌داد وی دارای پنج سال سابقه نیست و هرچه تلاش کردند به این میزان نرسید و با وجود فوق‌لیسانس در نهایت مجموع سابقه مدیریتی وی ۵۷ ماه بود در حالی که باید ۶۰ ماه سابقه مدیریتی داشته باشد.

انتهای پیام