ظریف : طرح فنلاند در خصوص خلیج فارس مشابه ایران است

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، محمدجواد ظریف در بدو ورود به هلسینکی درجمع خبرنگاران، گفت:  چند سال پیش در صفر به هلسینکی ، پیشنهاد مجمع گفت وگوهای منطقه ای در خلیج فارس را مطرح کردیم که فنلاندی ها همیشه به این موضوعات علاقه داشتند.

وی با اشاره به  گفت وگو درخصوص مسائل منطقه‌ای با مقام های کشورهای فنلاند، سوئد و نروژ افزود: این سه کشور در حوزه موضوعات منطقه ای فعال هستند، سوئد مسئولیت اولین اجلاس یمن را بر عهده داشت و همچنین نروژ به دنبال برگزاری اجلاسی درباره افغانستان است.

این مقام مسئول ادامه داد: گفت وگو با این سه کشور درباره مسائل منطقه ای ضرورت دارد زیرا شرایط منطقه ای ویژه است و باید در این زمینه مشورت های گسترده ای انجام شود.

ظریف ارتباط با اتحادیه اروپا را مهم خواند و گفت: اتحادیه اروپا تعهداتی در چارچوب برجام دارد که باید آنها را اجرا کند، لذا گفت وگو در این مورد لازم است.

وی با اشاره به سفر کویت در روز یکشنبه و گفت وگو با مقام های این کشور، گفت: در این مرحله سفر به فنلاند، نروژ و سوئد انجام می گیرد و در مرحله دوم در سفر به چندین کشور در آسیا گفت وگو ها را ادامه می دهیم.

انتهای پیام