زمان و شرایط ثبت نام طرح ملی مسکن با 100 هزار واحد اعلام شد/ نقش انبوه سازان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد حق شناس با اعلام آغاز ثبت نام طرح ملی مسکن از شهریور به صدا و سیما گفت: دولت 400 هزار واحد مسکونی برای اقشار ضعیف را در دستور کار قرار داده که از این تعداد ساخت ­100 هزار واحد بر عهده بنیاد مسکن است.

وی افزود: تفاوت ­طرح اقدام ملی مسکن با مسکن مهر در این است که قبل از ساخت واحد‌های مسکونی، تقاضا برای ساخت مدنظر است. از تجربه مسکن مهر در این طرح استفاده کردیم و قبل از ساخت واحد‌های مسکونی اقدام به شناسایی مکان‌های دارای تقاضا کردیم.

این مقام مسئول ادامه داد: افراد واجد شرایط در دو دوسته بندی دارای زمین و فاقد زمین، می‌توانند اقدام به ثبت نام در سامانه کنند. ثبت نام آزمایشی از اوایل شهریور ابتدا در کرمان و بعد از 10 روز در استان‌های دیگر آغاز می‌شود و ­پایش افراد کمتر از یک ماه صورت می‌گیرد.

حق شناس گفت: افراد دارای زمین قادر به دریافت تسهیلات ساخت و مجوز هستند و افراد فاقد زمین نیز از اراضی دولتی بهره مند خواهند شد. در این میان با سازندگان مذاکراتی شده و تا حدودی هم قیمت تمام شده نهایی شده که بسته به نوع پروژه در سامانه اعلام خواهد شد. یکی از امتیازات این طرح نبود هیچ مشکلی در تامین خدمات زیر ساخت و روساخت است.

وی درباره تسهیلات این طرح هم توضیح داد: طبق توافقات با بانک مسکن ، متوسط تسهیلات تا 75 میلیون تومان با سود 18 درصد است که نیازی به سپرده گذاری ندارد و تاسقف 100 میلیون تومان نیز افزایش می یابد. البته بانک مسکن در کنار این تسهیلات حق‌العمل نیز پرداخت می‌کند. این تسهیلات 75 میلیون تومانی ­یا به صورت تسهیلات خرید به خریدار پرداخت و یا اینکه به انبوه سازان پرداخت می‌شود و انبوه سازان می‌توانند اقدام به انتقال کنند .

حق شناس افزود: متقاضیان باید در زمان اولیه هزینه جزیی پرداخت کرده و بعد از تایید نهایی وضعیت باید 30 تا 50 میلیون تومان در بانک مسکن سپرده گذاری کنند. دو دهک اول ­ شامل افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، نیازی به آورده اولیه ندارند.

انتهای پیام