۲۰ قرارداد ۶.۲ میلیارد دلاری با بخش خصوصی برای افزایش تولید نفت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رامین قلمبر دزفولی در کمیسیون انرژی اتاق تهران به طرح نگهداشت و افزایش توان تولید میدان‌های نفتی که در قالب ۳۳ بسته کاری تعریف شده اشاره کرد و به صدا و سیما گفت: تاکنون قرارداد ۱۰ طرح با بخش‌خصوصی امضا شده و امضای ۱۰ قرارداد دیگر در دستور کار بوده و انتظار می ورد با اجرای این بسته‌ها، روزانه حدود ۲۸۰ هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت افزوده می‌شود.

وی افزود: براساس مصوبه شورای اقتصاد، ارزش این طرح ها حدود ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار تعیین شده و که به پیمانکاران داخلی واگذار خواهد شد و  بودجه مورد نیاز هم از محل فروش اوراق تامین می‌شود که از سال گذشته آغاز شده است. ۴۰ درصد وزنی این پروژه‌ها و شامل کالا و تجهیزات بوده که از این میزان، حداقل ۷۰ درصد آن تجهیزات و کالای ساخت داخل خواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد: در شرکت ملی نفت ۸۴ قلم کالا آمارگیری شده که نخستین بار فهرست اقلام و سازندگان این ۸۴ قلم کالا به اسناد مناقصه‌های این پروژه‌ها پیوست شد. در بخش کالایی به غیر از ۱۰ گروه نخست طرح بومی‌سازی کالا‌های کاربردی که قرارداد آن‌ها امضا شده با دو بانک داخلی برای گشایش اعتبار اسنادی ریالی توافق شده و به پیمانکاران پروژه‌ها ، اعتبارات اسنادی ریالی داده می‌شود.

قلمبر دزفولی با بیان اینکه طرح های ده‌گانه دوم بزودی رونمایی و مناقصه‌های آن برگزار می‌شود، گفت: در پروژه‌های ده‌گانه دوم، هشت گروه آمارگیری شده و موافقت اولیه نیز به دست آمده است.

انتهای پیام