پیش‌بینی بهبود وضعیت لوازم خانگی و افزایش تولید / آخرین آمار چند محصول پر فروش

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا موسوی‌مجد به ثبات این روزهای بازار لوازم خانگی اشاره کرد و به ایرنا گفت: تقاضای کاذب ماه‌های گذشته برای لوازم خانگی که بسیاری از مردم برای خرید کالاها به بازار هجوم آورده و عده‌ای فرصت‌طلب نیز اقدام به احتکار کرده بودند، فروکش کرده است.

وی افزود: این روزها به‌دلیل ثبات نرخ ارز شاهد ثبات قیمتی در لوازم خانگی هستیم و خریدها نیز در حد معقول انجام می‌شود. همچنین قیمت‌گذاری‌ها بر مبنای ارز نیمایی انجام شده است . هرچند در ماه‌های گذشته عده‌ای بر مبنای ارز آزاد قیمت‌گذاری می‌کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: به‌دلیل کاهش نرخ ارز در روزهای گذشته، شاهد پررنگ‌تر شدن اجناس قاچاق هستیم اما اگر در نیمه دوم سال تولیدکنندگان با قدرت پای کار بیایند، بازار لوازم قاچاق کساد خواهد شد.

موسوی‌مجد همچنین به وجود تلویزیون‌های قاچاق دارای گیرنده‌های ماهواره‌ای اشاره کرد و گفت: این کالا به‌طور عمده از بانه وارد شده و خواستار آن هستیم تا دستگاه‌های مربوطه نظارت را افزایش دهند.

براساس این گزارش، طبق اعلام وزارت صنعت برای سه ماه اول سال ، تولید یخچال و فریزر با رشد۱. ۱۶ درصدی به ۲۵۰ هزار دستگاه، انواع تلویزیون با کاهش ۵. ۳۲ درصدی به ۱۲۳ هزار و ۱۰۰ دستگاه، ماشین‌لباسشویی با افت ۳۰.۶ درصدی به ۹۳ هزار و ۹۰۰ دستگاه و ‌تولید کولر آبی با رشد ۶.۲ درصدی به ۴۰۰ هزار و ۶۰۰ دستگاه رسیده است.

انتهای پیام