سامانه معاملات بورس پذیرای سهام عدالت نیست / پیشنهاد به دولت و مجلس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی صحرایی در مورد عرضه سهام عدالت در بورس تهران که توسط مجلس و کمیسیون‌های اصل 44 و کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است تا بعد از جمع بندی در صحن تصویب شود به فارس گفت: مالکیت این سهام در اختیار شرکت‌های تعاونی سهام عدالت استانی قرار دارد و برای عرضه در بورس باید از ساختار قبلی جدا شود.

وی با اشاره به افزایش ارزش هر یک میلیون تومان عدالت به حدود 4.5 میلیون تومان ، افزود: طبق قانون ، دهک‌های اول و دوم برای سهام عدالت مالک این سهام شده‌اند ولی برای عرضه سهام عدالت در بورس ساز و کار معاملاتی و ابزارها و روش‌ها باید مشخص شود.

این مقام مسئول ادامه داد: سامانه معاملات پاسخگوی ورود همه سهامداران عدالت به طور مستقیم نیست و باید ضمن فراهم شدن زیرساخت ها ، روش عرضه هم توسط مجلس مشخص نهایی شود که بهتر است به روش عرضه مستقیم و هم به روش صندوق‌های قابل معامله بورسی ( ETF )باشد که مزایا و معایبی دارد.

صحرایی در مورد اینکه آیا روش‌های دیگری غیر از عرضه بلوکی برای واگذاری سهام دولت در 18 شرکت وجود دارد هم توضیح داد: با توجه به عدم اقبال عرضه بلوکی، دولت باید روش‌های واگذاری را متفاوت کند به گونه‌ای که برای واگذاری سهام دولت و این شرکت‌های بورسی و فرابورسی تسهیلاتی در نظر گرفته شود. هیأت واگذاری نظراتی را برای شیوه‌های واگذاری می‌خواهد. امید می رود در نهایت روش‌هایی به تصویب برسد که باعث آسانی واگذاری سهام دولت و خصوصی‌سازی آسان شود.

انتهای پیام