وضعیت مثبت نقدینگی بانک ملت و آمادگی حمایت از شرکت های لبنی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد بیگدلی در نشستی با اعضای هیات مدیره انجمن صنایع فرآورده های لبنی با بیان اینکه محصولات لبنی پیشتاز صنایع غذایی هستند که بخشی از محصولات نیز صادر می شود، اظهار داشت: در شرایط شدیدترین تحریم ها، بیش از هر زمان دیگر به صادرات نیاز داریم و خوشبختانه محصولات لبنی باکیفیت، سهم مناسبی دارند.

وی افزود: برای مقابله با تحریم ها، باید شرکت های تولیدی که صادرات مطلوبی دارند هم از لحاظ تامین مالی و هم تسهیل در صادرات، مورد حمایت قرار گیرند. تنوع محصولات لبنی و همجواری با بازارهای خارجی همچون عراق و افغانستان ظرفیت مناسبی برای توسعه صنایع لبنی است. این صنایع باید حمایت شوند تا بتوانند تولید و صادرات را رونق دهند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بانک ملت از بانک های قدرتمند است و شرایط مثبتی از لحاظ نقدینگی دارد، تاکید کرد: "وبملت" سال های گذشته در پروژه های بزرگ ملی همچون عرصه های نفتی، سلامت و درمان ایفای نقش کرده و هم اکنون نیز آمادگی دارد تا نسبت به تامین سرمایه در گردش شرکت های لبنی اقدام کند.

بیگدلی با اشاره به نیاز شدید واحدهای تولیدی به سرمایه در گردش به ویژه با کاهش ارزش پول ملی در سال های اخیر گفت: بانک ملت آماده است تا هر شرکت تولیدی  را که ساختار مالی و بازار فروش مناسب داشته باشد مورد حمایت قرار دهد و سرمایه در گردش مورد نیاز آن را تامین کند.این بانک برای حمایت از تولیدکنندگان و رونق صادرات محصولات آنان از هیچ تلاشی درحد توان و امکانات، دریغ نخواهد کرد.

وی با استقبال از انعقاد تفاهمنامه با انجمن صنایع فرآورده های لبنی در زمینه های مختلف، خواستار برپایی جلسات کارشناسی بین کارشناسان دو مجموعه برای دستیابی به یک رابطه برد- برد بین طرفین شد و ادامه داد: بانک ملت در زمینه فناوری اطلاعات از بانک های پیشرو است که امکانات، تجهیزات، زیرساخت ها و نرم افزارهای آن کم نظیر است و آمادگی دارد تا با بررسی هزینه فایده های لازم، نسبت به طراحی و عملیاتی کردن سامانه های مورد نیاز صنایع لبنی اقدام کند.

رضا باکری دبیر انجمن صنایع فرآورده های لبنی نیز از بیگدلی درخواست کرد در فرآیند توزیع شیر رایگان مدارس به ویژه در استان های کم برخوردار که دوسالی است متوقف شده با شرکت های لبنی همکاری کند که در پی این درخواست و با توجه به علاقه مندی بانک ملت به ایفای مسئولیت های اجتماعی و مشارکت در انجام این کار بزرگ، مقرر شد تا با بررسی همه جانبه این طرح، نسبت به ارائه گزارش به مدیرعامل برای انعقاد تفاهمنامه اقدام شود.

وی خواستار ایجاد سامانه جامع الکترونیک برای انجام معاملات در صنایع لبنی شد که با توجه به امکانات و زیرساخت های بانک ملت در زمینه فناوری اطلاعات و آمادگی این بانک برای کمک در این زمینه، تصمیم بر این شد تا با بررسی هزینه فایده این طرح برای طرفین برای عملیاتی شدن آن اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام