شرایط فعلی بورس و اثر حذف ارز دولتی و تجدید ارزیابی دارایی بر بازار و دو صنعت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عظیم ثابت مدیرعامل کارگزاری بانک سپه درباره آخرین وضعیت معاملات بازارسرمایه نسبت به بازارهای رقیب ، اثر حذف ارز دولتی و افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی به ایرنا گفت: روند فعلی بورس طبیعی بوده و این بازار نسبت به سایر بازارها رشد چشمگیری داشته و وضعیت بهتری را تجربه کرده است. همچنین فعلا" اخبار منفی سیاسی و متاثر بر روند معاملات و جریان نقدینگی نیست.

وی افزود: روند شاخص هم طبیعی به نظر می‌رسد و با توجه به وجود وضعیت نامناسب سایر بازارها، نقدینگی بیشتر به سمت بورس در حرکت است. در این میان نباید انتظار داشت بازار بصورت مداوم مثبت یا منفی باشد بلکه بصورت روزانه می‌تواند نوسان داشته باشد که این موضوع زمینه ایجاد جذابیت در معاملات بورس را فراهم کرده است.

این کارگزار بورس ادامه داد: باید منتظر گزارش ۶ ماه شرکت‌ها بود اما تاکنون عملکرد بازارسرمایه از لحاظ پیش‌بینی و تحقق سود مثبت بوده که باید منتظر ماند تا سرمایه‌گذاران بیشتری را وارد این بازار کند.

ثابت به حذف ارز دولتی و تاثیر آن در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: مهمترین تاثیر آن می‌تواند حذف رانتی باشد که برای یک سری از افراد در بازار ایجاد شده است. در صورت حذف ارز دولتی ضمن واقعی شدن قیمت‌ها و تحت کنترل قرار گرفتن بازار آزاد، زمینه تک نرخی شدن ارز فراهم می‌شود که این موضوع می‌تواند به مراتب زمینه ایجاد شفافیت در معاملات را فراهم کند.

وی ادامه داد: این موضوع بیشتر بر روی صنایعی مانند ساختمان و دارو که تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفتند تاثیرگذار خواهد بود. علاوه بر بحث حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی موضوع افزایش سرمایه از محل تجدید بر ارزیابی دارایی می‌تواند به شدت بازار و سهام گروه‌هایی مانند خودرو را تحت تاثیر قرار دهد.

انتهای پیام