متغیرهای مهم این هفته بورس ، پیش بینی شاخص و معرفی سهام مقبول

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اولین روز کاری بورس در شهریور در حالی با شاخص 266 هزار و 127 واحدی شروع می شود که کارگزاری آبان درباره شرایط روزهای گذشته و آینده اعلام کرد : بازار در هفته گذشته با روندی مناسب به رشد ادامه داد و گروه های کوچکتر همچنان عملکرد بهتری داشتند و شاخص با ثبت رکوردی جدید در مسیر رشد قرار داشت. شاخص هم وزن نیز با شتابی بیشتر به رشد ادامه داد .

در بازارهای جهانی نیز ، داد و ستدها همچنان ضعف بود و بازارفلزات اساسی تحت تاثیر آمارها با روندی اصلاحی روبرو است. تشدید جنگ تجاری با تصمیم چین مبنی بر اعمال تعرفه بر واردات کالاهای امریکایی در دو مرحله و البته عکس العمل ترامپ ، فشار را بر بازارهای کالایی بیشتر کرده و این موضوع نمی توان خبر مناسبی برای بازار سهام باشد.

در بازار داخلی ارز نیز تلاش برای ثبات ادامه دارد و با خروج نسبی نقدینگی ، حساسیت ها به اخبار نیز کاهش کرده است. هرچند نمی توان انتظار افت معنا دار در این بازار داشت و البته تغییرات نرخ برابری ارزهای کشورهای مجاور، چالش نسبی را کنترل بازار به همراه خواهد داشت.

در بازار سهام ، گزارش فعالیت مرداد در پیش است و باید دید رکود نسبی معاملات بورس کالا به چه صورت در گزارش ها و سپس در بازار سهام منعکس خواهد شد. در این میان نگرانی هایی در رابطه با فروش گروه های کالایی وجود دارد و تایید این موضوع با گزارش ها تا حدودی کار این گروه ها را سخت تر خواهد کرد. این در حالی است که وضعیت بازارهای جهانی نیز تعریف چندانی ندارد. 

از طرفی دیگر در صورت ارائه گزارش مناسب در برخی نمادها ، می توان منتظر اقبال مجدد به برخی شرکت ها بود . گزارش نمادهای بزرگ فلزی، معدنی و شیمیایی می تواند از اهمیت زیادی برخوردار باشد و حتی در کوتاه مدت می تواند جریان بازار را نیز متاثر کند.

در میان بانک ها هم و در حالی توقف نماد بانک ملت ادامه دارد که انتظار می رود "وپاسار، دی، ونوین، وپارس و وملل" مورد توجه باشند .

نشانه های گروه خودرویی نیز همچنان مثبت است و می توان به ادامه رشد با پیشتازی ایران خودرو امیدوار بود . هر چند انتظار معاملات قوی تر از قطعه سازها بیشتر است.

در دیگر گروه ها در روند گروه های بیمه، انبوه سازی، رایانه و اطلاعات، ماشین آلات و دستگاه های برقی، لیزنیگی ها، سیمان و کاشی و کانه های غیرفلزی همچنان نشانه های منفی وجود ندارد و انتظار می رود با توجه به رشد قابل توجه اخیر تا حدودی از شتاب رشد این گروه ها کاسته شود.

در مجموع و به صورت کلی ، شاخص بورس در حال حرکت به سمت سقف کانال در محدوده 280-270 هزار واحدی است و باید رفتار بازار و به خصوص جریان نقدینگی را در این محدوده به دقت زیر نظر داشت.

تحولات بازارهای جهانی و بازار ارز در کنار گزارش های ماهانه از مهمترین متغیرهای تاثیرگذار در روند بازار در هفته پیش رو هستند.

انتهای پیام