افزایش تنش جنگ تجاری چین و آمریکا منجر به کاهش قیمت نفت شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، تشدید اقدامات تلافی جویانه چین و آمریکا که در اثر افزایش تعرفه‌های واردات محصولات آمریکایی موجب شد، قیمت نفت حدود چهار درصد کاهش پیدا کند و به کمترین میزان طی دو هفته اخیر برسد.

پکن اعلام کرد این افزایش تعرفه‌های گمرکی شامل نفت خام آمریکا نیز می‌شود که از اول سپتامبر سال جاری میلادی به میزان پنج درصد اعمال خواهد شد.

در معاملات دیروز ، بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال با افزایش ۹ سنتی به ۶۰.۰۱ دلار رسید و نفت آمریکا نیز با افزایش ۳ سنتی به ازای ۵۵.۳۸ دلار معامله شد.

روند کاهشی قیمت نفت که تحت تاثیر اظهارات جروم پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا متوقف شده بود با انتشار خبر تشدید جنگ تجاری و اقدامات تلافی جویانه باری دیگر رو به کاهش رفت.

بر  این اساس، قیمت نفت برنت با ۰.۸ درصد یا ۵۰ سنت کاهش در ۵۹.۴۰ دلار ایستاد و قیمت معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) نیز با ۲.۱ درصد یا ۱.۱۸ دلار کاهش در ۵۴.۱۷ دلار اعلام شد.

به گفته تحلیلگران بازار نفت از آنجایی که ترامپ در اواخر روز جمعه قانون افزایش تعرفه های گمرکی بر کالاهای چینی را اعلام کرد و بازار معاملات بسته بود، تاثیر و تبعات منفی این اقدامات از ابتدای هفته جاری آغاز می شود.

انتهای پیام