ابلاغیه سازمان بورس درباره افزایش حداقل سرمایه نهادهای مالی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمدرضا معتمد در ابلاغیه ای به کلیۀ متقاضیان دریافت مجوز تأسیس و فعالیت شرکت های تأمین سرمایه، سبدگردان، مشاور سرمایه گذاری و پردازش اطلاعات مالی اعلام کرد: بر اساس مصوبه ۲۶ تیرماه هیات مدیره سازمان بورس با توجه به تغییر شاخص قیمت ها طی سال های اخیر، ریسک ها، نیازمندی ها و منابع مورد نیاز کسب و کار در خصوص افزایش حداقل سرمایه نهادهای مالی شامل شرکت های تامین سرمایه، سبدگردان، مشاور سرمایه گذاری و پردازش اطلاعات مالی به شرح زیر تصمیم گیری شد.

۱. حداقل سرمایه شرکت‌های تامین سرمایه مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان تعیین شد.

۲. حداقل سرمایه ثبت و پرداخت شده شرکت های سبدگردان، مشاوره سرمایه گذاری و پردازش اطلاعات مالی به ترتیب مبالغ ۴ ، ۳.۵ و ۲.۵ میلیارد تومان تعیین شد.

۳. سرمایه پرداخت شده و نیز جمع حقوق صاحبان سهام شرکت های متقاضی تبدیل به شرکت های سبدگردان، مشاور سرمایه گذاری و پردازش اطلاعات مالی نباید به ترتیب از مبالغ ۴، ۳.۵ و ۲.۵ میلیارد تومان کمتر باشد.

۴. در مورد آن دسته از متقاضیانی که علاوه بر فعالیت اصلی اقدام به اخذ مجوز فعالیت دیگری می‌کنند حداقل سرمایه اضافی برای مجوزهای فعالیت سبدگردانی، مشاور سرمایه گذاری و پردازش اطلاعات مالی به ترتیب مبالغ ۴، ۳.۵ و ۲.۵ میلیارد تومان و برای اخذ مجوزهای فعالیت مشاور عرضه و مشاور پذیرش برای هر کدام یک میلیارد تومان تعیین شد.

۵. آن دسته از نهادهای مالی که در حال حاضر موافقت اصولی تاسیس و مجوز فعالیت تامین سرمایه، سبدگردانی، مشاور سرمایه گذاری، پردازش اطلاعات مالی، مشاور عرضه یا مشاور پذیرش اخذ کرده‌اند و سرمایه آنها کمتر از حداقل های مذکور در بندهای فوق است، مکلفند ظرف مدت ۲ سال از تاریخ ابلاغ این مصوبه، سرمایه را به مبالغ تعیین شده افزایش دهند.

۶. مفاد ماده های مربوطه در دستورالعمل های تاسیس و فعالیت سبدگردان، تاسیس و فعالیت مشاور سرمایه گذاری تاسیس و فعالیت پردازش اطلاعات مالی به شرح پیوست اصلاح شد.

انتهای پیام