ظریف درباره سفر ناگهانی به فرانسه گزارش داد / رضایت کاخ الیزه از نتیجه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدجواد ظریف که در سفر ناگهانی و چند ساعته عصر دیروز و با دعوت وزیرخارجه فرانسه ، راهی محل برگزاری نشست سران گروه 7 شده بود ، قبل از ترک "بیاریتز" در توئیتر اعلام کرد: دیپلماسی فعال ایران در راستای تحقق تعامل سازنده، ادامه دارد. در حاشیه اجلاس گروه 7 در بیاریتز، پس از گفت‌وگوهایی فشرده با ژان ایو لو دریان [وزیر خارجه فرانسه] و وزیر دارایی فرانسه با امانوئل ماکرون [رئیس‌جمهور فرانسه] دیدار کردم.

بعد نیز جلسه توجیهی مشترکی برای انگلستان و آلمان داشتیم. مسیر پیش رو دشوار است، اما به امتحان کردن می‌ارزد.

براساس این گزارش، کاخ الیزه نیز مذاکره با ظریف را مثبت دانست و اعلام کرد: آمریکا در جریان این دعوت بود اما کاخ سفید آن را تکذیب می‌کند و برخی مقامات سابق و فعلی آمریکا در شبکه‌های اجتماعی گفته‌اند اگر این دعوت بدون اطلاع ترامپ بوده توهین محسوب می‌شود.

مسئولان فرانسه در واکنش به اینکه ترامپ از این سفر غافلگیر شده به رویترز اعلام کردند : هماهنگی در زمانی بسیار کوتاه انجام گرفت و دیگر کشورها در اسرع وقت و در عرض چند ساعت در جریان قرار گرفتند و به موقع مطلع از این سفر مطلع شده بودند.

یک مقام فرانسوی هم با مهم برشمردن حضور وزیر خارجه ایران در محل برگزاری نشست گروه-7 ، تأکید کرد هدف از دعوت ظریف به این نشست، کاهش تنش‌ها در منطقه است.

انتهای پیام