نگرانی شدید اسرائیل از مذاکره احتمالی ایران و آمریکا / غیبت نتانیاهو در سازمان ملل

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، 3 وزیر و دو مقام ارشد صهیونیست اعلام کردند: اسراییل عمیقا نگران مذاکرات احتمالی میان ایران و آمریکا است که دیروز توسط ترامپ مطرح شد.

مکرون در کنفرانس مشترک خبری با ترامپ با بیان اینکه روحانی اعلام کرده آماده ملاقات با هر رهبر سیاسی برای تامین منافع مردم ایران است،گفت: آماده برگزاری ملاقات بین ترامپ و روحانی هستم. امیدوارم که براساس گفت‌وگوها دیدار میان روحانی و ترامپ در چند هفته آینده محقق شود.

به گفته مقامات اسرائیل ، احتمال ازسرگیری مذاکرات میان آمریکا و ایران در کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی بارها مورد بحث قرار گرفته و تل آویو نگران است دیدار میان روحانی و ترامپ بزودی انجام شود.

یک وزیر کابینه رژیم صهیونیستی گفت: هیچ علاقه‌ای به گفت‌وگو میان آمریکا و ایران نداریم اما توان برای تاثیرگذاری روی ترامپ یا مقابله با وی بسیار محدود است.

یک مقام ارشد صهیونیستی نیز در این باره گفت: خیلی خوش‌شانس بودیم که ایرانی‌ها تاکنون همه پیشنهادهای ترامپ برای مذاکره را رد کردند.

یکی از موقعیت‌های احتمالی برای تحقق دیدار میان سران ایران و آمریکا، مجمع عمومی سازمان ملل است که این ماه در نیویورک برگزار می‌شود. انتظار می‌رود روحانی، ترامپ و مکرون هر سه در این رویداد حضور داشته باشند.

این درحالی است که بنیامین نتانیاهو به دلیل برگزاری انتخابات در فلسطین اشغالی احتمالا در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت نخواهد کرد.

انتهای پیام