سه دلیل افزایش شاخص و چند توصیه به سهامداران و تازه واردین

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاپور محمدی بعداز برگزاری جلسه هم اندیشی فعالان بازارسرمایه با وزیر اقتصاد، در مورد وضعیت بازار به شبکه خبر گفت : دلایل افزایش دیروز شاخص بورس ناشی از وجود فضای مثبت بازار سرمایه، افزایش نقدینگی ، حمایت دولت و مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی از افزایش سرمایه شرکت‌ها است .

وی از سهامداران خواست حتماً با تحلیل وارد بازار شده و تازه واردین هم ضمن بهره مندی از آموزش‌های لازم ، اقدام به تشکیل سبد سهام و خرید چندین سهم کنند. همچنین ضمن عدم توجه به شایعات و فضاسازی‌ها از خرید تک‌سهم‌ها خودداری کرده و با تعیین افق سرمایه گذاری، ابتدا به جای خرید مستقیم سهام ، اقدام به سرمایه گذاری در صندوق‌ها کنند.

براساس این گزارش، امیدعلی پارسا هم در حاشیه جلسه با اشاره به مالیات 22.5 و 20 درصدی شرکت‌های حاضر در بورس و برخوردار از سهام شناور بیش از 20 درصدی ، گفت: از جمله درخواست های مطرح شده فعالان ، تعیین مسیری سبز گمرگی و مالیاتی برای شرکت‌های بورسی صادر و وارد کننده بود که مقرر شد مسائل و پیشنهادات علاوه بر شورای عالی بورس به سازمان امور مالیاتی ارسال تا با نیت گره گشایی بررسی شود.

انتهای پیام