ظریف دستاوردهای سفر به ۸ کشور را اعلام کرد / مهلت ۴ روزه اروپا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین نقوی حسینی با اشاره به نشست عصر دیروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با وزیر خارجه به خانه ملت گفت: ظریف با اشاره به هدف به انزوا کشاندن بیشتر آمریکایی ها و اثبات حقانیت ایران در سفر به قطر، کویت، سوئد، نروژ، فنلاند، فرانسه، چین و مالزی ، پیام ایران و رویکرد غیرمنطقی و یکجانبه گرایانه آمریکا را به گوش مسئولان رساند و زمینه های همکاری به ویژه با چین را فراهم کرد.

وی ادامه داد: همچنین تبیین مواضع در اجرای تعهدات برجامی از دیگر اهداف این سفرها بود و ظریف در دو سفر به فرانسه اعلام کرد در چارچوب ماده ۳۶ برجام اقدام به کاهش تعهدات کرده و تا غربی ها به تعهدات برجامی خود عمل نکنند این مسیر ادامه خواهد یافت. علاوه بر این امکان فروش نفت و دسترسی به پول حاصل از فروش نفت و امکان هزینه از مباحث مهم گفت و گوهای وزیر خارجه بود.

این نماینده مجلس افزود: همچنین ظریف اعلام کرد اگر غربی ها تا قبل از 15 شهریور اقدامات عملی را آغاز کنند، گام سوم کاهش تعهدات برداشته نخواهد شد و در غیر این صورت ایران از حق خود برای کاهش تعهدات برجامی استفاده می کند.

نقوی حسنی با تأکید بر باز بودن مسیر مذاکره ادامه داد: به گفته ظریف ، بزرگ ترین شکست آمریکا و اسرائیل در برجام ، عدم موفقیت در ایجاد اجماع علیه ایران است.

انتهای پیام