احتمال اعزام پهپادهای انگلیسی به خلیج فارس برای حفاظت از نفتکش‌ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رسانه‌های انگلیس از قبیل اسکای نیوز و دیلی میل، چهار روز بعد از رسانه‌ای شدن آغاز بکار ائتلاف دریایی واشنگتن در خلیج فارس با عضویت سه کشور انگلیس، بحرین و استرالیا از احتمال اعزام پهپادهای این کشور به خلیج فارس خبر دادند.

دولت انگلیس در حال بررسی احتمال اعزام پهپادها به منطقه خلیج فارس است. نیروی هوایی انگلیس هم اکنون ناوگان پهپادی مدل ریپر مستقر در کویت دارد و پهپادها مشغول انجام ماموریت در عراق و سوریه هستند و امکان ماموریت آنها در منطقه خلیج فارس وجود دارد در صورتی که تصمیمی برای اعزام آنها به این منطقه گرفته شود.

در حالی که ناوهای بریتانیایی به محافظت نفتکش‌های دارای پرچم بریتانیا در تنگه هرمز ادامه می‌دهند، استفاده از پهپادها می‌تواند به نظارت هوایی این ماموریت کمک کند.

آمریکا هم اکنون در حال استفاده از پهپادها در فراز حریم هوایی خلیج فارس است و استرالیا هم یک هواپیمای گشت دریایی مدل پی ۸ به منطقه اعزام کرده است.

یک مقام نیروی دریایی انگلیس که در منطقه خلیج فارس حضور دارد، تاکید کرد: وضعیت کنونی منطقه همچنان پر تنش است.تهدید مستقیم علیه کشتی‌های تجاری بریتانیایی هنوز هم وجود دارد. چیزی ندیدیم که نشان دهد ایران قصد داشته باشد به تعهدات بین‌المللی پایبند باشد.اگرچه از ایران می‌خواهیم که به تعهدات بین‌المللی متعهد باشد اما نیروی دریایی سلطنتی (انگلیس)، ملوانان و تفنگداران و کشتی تحت فرماندهی قطعا آمادگی حفاظت و دفاع از کشتی‌های بریتانیایی را در این صحنه دارند.

انتهای پیام