رویدادهای مثبت شرکت های بیمه و درخواست انتقال بخشی از ریسک ها به بورس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا سلیمانی با اشاره به اینکه سطح توانگری مالی شرکت های بیمه افزایش یافته و مرتب کنترل می شود ، گفت: کسری ذخایر صنعت بیمه هم با سیاست های منظم و مدون درحال کاهش بوده و شرکت ها با صرف نظر از تقسیم سود در مجمع سالانه ، کسری ذخایر را به صفر خواهند رساند.

وی ادامه داد: سال گذشته تعداد شرکت های فاقد ذخایر کسری از سه به ۱۰ شرکت افزایش یافت که نشان از کاهش ۲۳ درصدی این کسری و تحقق  دستاوردی ارزشمند برای این صنعت دارد. همچنین حضور۲۰ شرکت در سطح یک توانگری ، نتیجه هم افزایی نهاد ناظر و شرکت‌های بیمه بوده و برقراری نظام حاکمیت شرکتی در کنار نظارت ، منجر به ایجاد فضای خودکنترلی شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اصلاح اساسنامه انجمن بیمه گران و برون سپاری بخش آموزش و راه‌اندازی انجمن های تخصصی بیمه و ایجاد تحولات مثبت ادامه داد: شایسته سالاری اصل اول بیمه مرکزی برای تایید صلاحیت مدیران است و مدیران باید برای ارتقا شایستگی‌ها و کسب نمرات مثبت از بیمه مرکزی تلاش کنند.

سلیمانی با بیان اینکه صنعت بیمه با برخورداری از ظرفیت زیاد، مسئولیت همه ریسک‌های داخلی را در نهایت آرامش و اطمینان پذیرفته، ادامه داد: تاثیر پوشش بیمه‌ای ناوگان هوایی و دریایی، پالایشگاه‌ها، مراکز پتروشیمی و فازهای گوناگون نفتی و گازی ، دستاوردی درخشان بوده و امید است مجلس با توجه به اثر درآمدها در حوزه اتکایی با انتقال بخشی از این ریسک ها به بازارسرمایه موافقت کند. البته سیاست گذاری ها به صورتی باشد که ورود صنعت بیمه به بازارسرمایه نهادهای دیگر نظیر بورس و بانک را تحت تاثیر قرار ندهد.

وی افزود : صنعت بیمه تعهدات مربوط به پرداخت عوارض به نهادهایی نظیر وزارت بهداشت، نیروی انتظامی و اورژانس را عمل کرده و مجلس از طریق رایزنی با خزانه دار کل می تواند این مبلغ را در اختیار نهادهای ذیربط قرار دهد. در این میان باید گزارش جامعی از چگونگی هزینه کرد این مبالغ در اختیار بیمه مرکزی و صنعت بیمه قرار داده شود تا میزان اثرگذاری در کاهش تلفات و خسارات مشخص شود.

رئیس شورای عالی بیمه از تدوین شاخص های رتبه بندی سامانه های الکترونیکی در صنعت بیمه خبر داد و اعلام کرد: ساماندهی استارت آپ ها و کنترل دقیق عملکرد آنها مستلزم تدوین آیین نامه ای فنی و کامل بود که  با همراهی پژوهشکده بیمه انجام شد.

سلیمانی از مجلس خواست با حمایت از فعالان صنعت بیمه در تصویب لوایحی نظیر حذف مالیات بر ارزش افزوده رشته های حساس بیمه ای و تصویب لایحه تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی به رشد و توسعه این صنعت کمک کند.

انتهای پیام