افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین منتفی شد / اقدام سال آینده دولت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا شرفی به ایرنا،گفت: استفاده از کارت سوخت اگر چه در سال‌های قبل جا افتاده بود اما با وقفه ایجاد شده به دنبال تک نرخی‌شدن بنزین ‌باید برای اقبال دوباره مردم زمانی را در نظر بگیریم.

وی با اشاره به اینکه شرایط در منطقه، تفاوت سرانه درآمدی و هزینه‌های مصرفی و قیمت کالا باعث ایجاد تفاوت قیمتی سوخت در ایران و کشورهای همسایه شده است،‌ افزود:‌ تنها نمی‌توانیم بر اساس شرایط ایران تصمیم بگیریم زیرا زمانی که ارزش پول در منطقه دچار مشکل می شود، ‌قیمت کالا در ایران به شدت ارزان شده و رفتارهای نابه هنجار اقتصادی در مبادلات مرزی را دامن می‌زند که کل کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

این نماینده مجلس ادامه داد: بازگشت کارت سوخت به چرخه سوخت‌گیری،‌ اطلاعات مصرف را به روز در اختیار مسئولین قرار می‌دهد و برنامه‌ریزی را برای ایام پیک مصرف مانند نوروز و یا تعطیلات چند روزه فراهم می‌کند زیرا مسئولین برای برنامه‌ریزی باید اطلاعات به روزی از میزان مصرف در اختیار داشته باشند.

شرفی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی دوباره کارت سوخت در چند ماه اول مشکلاتی خواهد داشت،‌ گفت:‌ در این زمینه باید تصمیم سیستمی گرفته شده و با در نظر گرفتن تبعات و تاثیرگذاری آن تصمیم به دنبال بهترین بازخورد باشیم.

وی با بیان اینکه کارت سوخت به تنهایی می‌تواند جلو برخی از ناهنجاری‌ها را بگیرد، ادامه داد:‌ با توجه به مسیر توسعه در سال‌های آینده باید به دنبال ایجاد تغییراتی در نوع،‌ میزان و حتی قیمت سوخت باشیم.

انتهای پیام