احتمال ترامپ به دیدار با روحانی در این ماه / تاکید بر ادامه تحریم ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ترامپ در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا ممکن است با روحانی در حاشیه این نشست دیدار کند گفت: هر چیزی ممکن است.

وی در واکنش به گزارش‌ها در خصوص طرح فرانسه برای کاستن از تحریم‌ها علیه ایران در ازای پایبندی ایران به برجام  گفت که دولت وی تحریم‌ها علیه ایران را رفع نخواهد کرد. 

ترامپ ادامه داد: همکاری ماکرون را بسیار تحسین می‌کنم اما قرار نیست  از طریق رئیس‌جمهور فرانسه تعامل کنیم.مردم مستقیم با امریکا تعامل می‌کنند، لازم نیست به کشور دیگری رجوع کنیم. اگر کمک می‌خواستیم از ژاپن کمک می‌گرفتیم. این کشور بزرگترین خریدار نفت آنها است.

وی افزود: بنابراین برای تعامل نیاز به کمک کسی نداریم. اگر بخواهیم، مستقیم تعامل می‌کنیم. کشورهای دیگر پیشنهاد می‌کنند که کمک کنند ولی آنها با من موافق هستند. اجلاس بسیار خوبی در گروه ۷ داشتیم و آنها همه موافق بودند که ایران نباید سلاح هسته‌‌ای داشته باشد.

پیش از این رسانه‌ها از طرح فرانسه برای پایبندی ایران به برجام خبر دادند. خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد: برونو لا مئیر، وزیر دارایی فرانسه سه‌شنبه در واشنگتن با استیون منوشین، وزیر خزانه‌داری آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد. سفر لا مئیر به واشنگتن در راستای پیشبرد طرحی است که فرانسه برای نجات برجام قصد دارد به ایران پیشنهاد دهد.

یک مقام فرانسوی به بلومبرگ گفت: وزیر دارایی فرانسه با منوشین درباره صدور معافیت‌های تحریمی برای شرکت‌هایی شده که به ایران اجازه خواهد داد به چین، هند و ژاپن نفت بفروشد.

انتهای پیام