افزایش زیان 27 هزار میلیاردی خودروسازان و انتقاد از گران فروشی صنعت پتروشیمی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیرحسن کاکایی با اشاره به زیان بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو در گذشته و افزایش شش تا هفت هزار میلیارد تومانی سال جاری به ایرنا گفت: تا پایان سال در صورت افزایش تولید ، زیان شرکت های این صنعت بیشتر از سال قبل خواهد بود. چرا که قیمت‌ها به گونه‌ای است که تولید هر خودرو به معنای تولید زیان بیشتر است.

وی افزود: پرسش اینجا است که این زیان از کجا جبران و نقدینگی لازم از چه محلی باید تامین شود؟ همه به نوعی به دنبال کمک برای راه افتادن صنعت هستند و عده ای داخلی سازی را به معنای کاهش هزینه ها آن هم بدون صرف پول معنی می کنند. درحالی که داخلی سازی نیازمند سرمایه گذاری است که در عمل وجود ندارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: صنعت خودرو هر روز درحال زیاندهی بوده و در تحریم به سر می برد. قوانین مجلس نیز گره گشا نیست و جوابی برای نحوه حمایت عملی از خودروسازان ندارد. در سطح ملی هم تفاهمی وجود ندارد. بنابراین از مجلس، ارکان نظام و اعضای نظارتی و اجرایی درخواست می شود برای نجات صنعت خودرو از وزیر صنعت پشتیبانی کرده و راهکار قانونی بدهند.

کاکایی افزود:‌ فراموش نکنیم هنوز مشکل نقدینگی صنعت حل نشده و صنعت پتروشیمی به رغم دریافت خوراک رایگان ، اقدام به فروش محصولات به قیمت بین‌المللی می کند که به معنای افزایش قیمت خودرو است اما اجازه افزایش قیمت به خودروساز داده نمی شود.

انتهای پیام