پیش بینی نماینده مجلس از سناریوی شگفت انگیز ایران در صورت خروج اروپا از برجام

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد فلاحتی با اشاره به جزییات گام سوم کاهش تعهدات برجامی به خانه ملت گفت: گام های کاهش تعهدات برجامی ایران، منطبق با آن چیزی است که در متن برجام آمده و صراحتا اشاره شده در صورت عدم اقدام طرف های مقابل، کشور ایران می تواند فعالیت هایی در راستای کاهش تعهدات داشته باشد.

وی ادامه داد: ایران با استناد به مفاد برجام گام های برای افزایش توان انرژی صلح آمیز هسته ای برمی دارد و در مدت اجرای برجام بر اساس تعهداتی که دو طرف داشتند، محدودیت های هسته ای داشت. از آنجایی که تا کنون طرفین برجام تعهدات را عملی نکرده اند، طبیعی است که ایران بخواهد بدون تخطی از برجام گام هایی برای کاهش تعهدات بردارد.

این نماینده مجلس گفت: فارغ از اینکه آمریکا بطور کامل از برجام خارجی شده، کشورهای اروپایی هنوز خروج را اعلام نکرده اند بنابراین ایران مسیر درستی برای کاهش تعهدات طی کرده است و مرحله به مرحله حرکت می کند تا طرف های مقابل به تعهدات برگردند.چنانچه به یقین برسیم که اروپایی ها قصد برگشتن به برجام را ندارند، سناریوهایی طراحی می شود و حرکت های شگفت انگیزی از ایران خواهند دید. شاید زمان را بطور کامل از دست بدهند و دیگر نه برگشتی حاصل شود نه فرصتی برای مذاکره مجدد وجود داشته باشد.

فلاحتی افزود: از آنجایی که ایران قرار نیست از معاهده NPT خارج شود، بازرسی آژانس انرژی اتمی بر فعالیت های هسته ای ایران که سالیان سال بر آن صحه گذاشته شده، ادامه پیدا می کند. از سوی دیگر ایران به دلیل اصول انقلابی هرگز به سمت بمب اتم نمی رود چه برجام باشد چه نباشد چه نظارتی صورت گیرد و چه نگیرد.

وی تاکید کرد: اگر اروپایی ها استقلال را در برجام به سرانجام نرسانند و متعهد نشوند، برجام برای همیشه از دست خواهد رفت و اگر ضرر و زیانی متوجه منطقه، ایران یا محیطی باشد حتما آنها باید در مجامع بین المللی پاسخگو باشند. ایران مسیر را با قدرت، قوت و به درستی طی می کند.

انتهای پیام