اظهارات مدیرعامل سابق بانک سرمایه درباره خیانت در امانت ۶.۲ هزار میلیارد تومانی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایلنا ، اسدالله مسعودی مقام رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی با فرا خواندن متهم پرویز احمدی برای اظهار دفاعیات، اتهامات وی را مشارکت در اخلال عمده نظم اقتصادی، مشارکت در ۱۰ فقره خیانت در امانت به ۶ هزار و ۲۳۷ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان بیان کرد.

احمدی گفت: حضور در بانک برمبنای خیانت نبوده و علی رغم مخالفت های آقای سیف رئیس بانک وزیر آموزش و پرورش مرا برای خدمت انتخاب کرد.پیشتر هم سابقه خدمت به دانشگاهیان و همچنین معاونت آموزش و پرورش را داشتم اتفاقاً در زمان معاونت، بانک سرمایه را راه اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه کرامت مشتری یا نوبت دهی یادگار خدمت بنده است، گفت: برخی حضور در بانک رفاه را به بانک سرمایه وصل می کنند و در افکار عمومی این گونه جا افتاده که در بانک رفاه نیز این کارها را انجام دادم و اکنون در بانک سرمایه نیز این اتفاق افتاده است. در بانک سرمایه ۳ ماه از پنج ماه و نیم را سرپرست بودم چگونه می شود با این مقدار عملکرد را ارزیابی کرد؟ وظیفه اصلی بنده ریاست هیئت مدیره بود و اتفاقاً چندین مورد از نامه ها وجود دارد که به دادگاه ارائه شده و در آن ها به طور پیوسته تذکر دادم.

این متهم با اشاره به دریافتی هایی که از این بانک داشت افزود: سه تا هفده میلیون تومان چند ۴ ۵ میلیون تومان به عنوان حق و جلسه و بعد بیست میلیون تومان نیز به عنوان پاداش سالانه دادند و این مبالغ ۱۰۰ میلیون تومانی که گفته می شود درست نیست. در ۲۴ اقدام به جلوگیری از تخلف پرداختند و چندین جلوگیری از اخراج بوده و ۲۲ مورد هم کارهای تحولی در بانک انجام دادم که پیشتر نماینده دادستان به آن اشاره کردند.

احمدی با اشاره به اینکه چند معاونت را در بانک حذف کرد، ادامه داد: بانکی که کلاً ۱۰۰ کارمند دارد نیازی به معاونت نداشته اما آنها می خواستند که نیروهای خود را بگذارند آیا در این پنج و نیم ماه کاری بوده که می توانستم و نکردم؟! نری ماهی که روحانی هستند و قبلاً دبیر انجمن موسیقی ایران بودهند چون آشنایی قبلی با هم داشتیم بعد از این که بانک سرمایه رفتم گفتند که وی می خواهد برای دیدن من با سبد گل بیاید اما گفتم تا بدهی ها را پرداخت نکردند نیایند.

وی افزود: اهرم‌های نظارتی زیادی از جمله اداره نظارت بر بانک ها و حراست وجود دارد اما این اهرم های نظارتی حتی یک گزارش ارسال نکردند که بخواهم به آن توجه نکرده باشم. نفر چهارم بودم و امضای بنده تاثیری در مسائل نداشت می توانستم که امضا نکنم اما برای اصلاح رفته بودم، همچنین ۷۰ درصد اعتبار ها درسته کمیته اعتبارات داده می شود و تعداد کمی از از موارد مهم به هیئت مدیره می آمد.

این متهم با بیان اینکه  فسادهای شناسایی شده بسیار تکان دهنده است، گفت: این فسادها نمی‌تواند کار یک نفر باشد. ۱۲ مورد برای بنده در بانک موارد اتهام صادر شده که از این میزان متوسط دو مورد آن اصلاً در زمان بنده نبوده و دو مورد دیگر مربوط به حیدر آبادی و ۳ مورد هم ضیائی است.

احمدی تصریح کرد: سه مورد از آن ۱۲ مورد پایداری اعتبار بوده که اعتبار های سال گذشته سررسید شده و بانک ها برای آنها یک سال مهلت پرداخت صادر می کند که فقط یک مورد به مبلغ ۲۹ میلیارد تومان به بنده مربوط است.

انتهای پیام