سه لایحه مهم دولت در اولویت تصویب مجلس قرار گرفت / دفاع بهمنی از حذف 4 صفر

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسینعلی امیری از در اولویت قرار گرفتن ۲۲ لایحه در مجلس از جمله لوایح مربوط به رونق اقتصادی، بهبود معیشت مردم و حذف چهار صفر از پول ملی خبر داد و گفت : تقاضای فوریت لایحه حذف چهار صفر شده و تا نظام حسابرسی به سهولت انجام شود. طرح تشکیل وزارت بازرگانی هم در دستور کار هفته آینده مجلس قرار خواهد گرفت.

محمود بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و رئیس بانک مرکزی دولت احمدی نژاد هم در دفاع حذف چهار صفر به ایسنا اعلام کرد: این کار باعث کاهش هزینه‌ها خواهد شد و تاثیری در تورم و رکود ندارد. هدف این لایحه افزایش ارزش پول ملی نیست. چون تاثیری در ارزش پول ملی، کاهش تورم و رکود ندارد.

وی افزود: سالانه حدود ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد برگ اسکناس به دلایلی همچون پوسیدگی و فرسودگی امحا و اسکناس نو چاپ می‌شود. در این روند به جای اسکناس‌های امحا شده اسکناس با واحد جدید تولید خواهد شد. با این کار هزینه‌ها هم به شدت کاهش پیدا می‌کند. از طرف دیگر از لحاظ روانی هم تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

بهمنی ادامه داد: این طرح در زمان ریاست بنده در بانک مرکزی تهیه شده و آن زمان افرادی برای بررسی کارشناسی به کشورهای مختلف اعزام شدند و نتایج مثبت و منفی را بررسی کردند. نمونه آن ترکیه با حذف ۶ صفر بود و برخی کشورها هم تا ۱۸ صفر را حذف کردند. بنابراین با حذف چهار صفر از پول ایران ، خیال همه حداقل ۵۰ تا ۶۰ سال آسوده خواهد بود .

انتهای پیام