شرکت خانوادگی۲۴۰ میلیاردی آماده عرضه اولیه در بورس شد / مشخصات کلی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت فولاد سپید فراب کویر از 23 شهریور با نماد " کویر" در گروه ساخت آهن و فولاد اساسی به عنوان پانصد و سی و ­یک­مین شرکت در بازار دوم بورس تهران درج شد و در صف عرضه اولیه 10 درصدی سهام ایستاد.

طبق بررسی‌های بورس پرس، این شرکت فعالیت را در زمینه فولاد از سال ۸۱ آغاز و راه‌اندازی فاز اول نورد میلگرد شاخه و کلاف با ظرفیت ۳۵۰ هزار تن در سال ۸۶ انجام شده است. "کویر" یکی از بزرگترین و کاملترین تولید کننده های انواع میلگرد کلاف صنعتی و ساختمانی در بخش خصوصی است که دارای ماشین آلات اروپایی، تجهیزات و فناوری‌های به روز در تحقق محصولات بوده و از موقعیت استراتژیک جغرافیایی بسیار خوبی از نظر دسترسی به زیرساخت های ارتباطی در مرکز ایران برخوردار است. شرکت بعد از سه سال از شروع فعالیت به ظرفیت اسمی رسیده و از سال ۹۰ اقدام به فروش صادراتی محصولات به کشورهای همجوار کرده است.

ترکیب سهامداری

احمد خوروش با ۵۳.۳ درصد، جواد خوروش با ۲۳.۶ درصد، حمیدرضا خوروش با ۲۲.۹ درصد، علی محمد و سالار خوروش هرکدام با ۰.۰۰۰۴ درصد در ترکیب سهامداری این شرکت حضور دارند. سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ یک میلیون تومان بوده که طی چند مرحله به ۲۴۰ میلیارد تومان رسیده است.

خلاصه اطلاعات مالی و عملیاتی ۴ سال اخیر

شرکت توانست زیان ۳۴.۶ میلیارد تومانی را در سال ۹۴ به سود انباشته ۳۹۳ میلیارد تومانی در پایان سال ۹۷ تبدیل کند. سود خالص شرکت در پایان سال مالی ۹۶ بالغ بر ۷۸.۴ میلیارد تومان و در پایان دوره مالی ۹۷ مبلغ ۳۸۶.۴ میلیارد تومان گزارش شده است.

انتهای پیام