افت شدید محبوبیت ترامپ و احتمال رکود اقتصادی سال آینده

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نظرسنجی مشترک ای بی سی نیوز و واشنگتن پست حاکی است از هر 10 آمریکایی حداقل 6 نفر می گویند احتمال رکود اقتصادی در سال آینده وجود دارد و بسیاری از رای دهندگان آمریکایی به شدت نگران بالا رفتن قیمت‌ها به خاطر جنگ تجاری با چین هستند. این مساله موجب شده تا میزان محبوبیت ترامپ با افت 6 درصدی روبرو شود.

بر اساس این گزارش، محبوبیت ترامپ از 44 درصد در ماه جولای به کمتر از 38 درصد رسیده است. بیش از 56 درصد آمریکایی‌ها نیز نارضایتی خود را از عملکرد ترامپ اعلام کردند. میانگین محبوبیت ترامپ از زمان به قدرت رسیدن تاکنون، یکی از پایین ترین و ضعیف ترین عملکردها را در بین روسای جمهور معاصر آمریکا به ثبت رسانده است.

میزان رضایت مردم آمریکا از نحوه مدیریت اقتصادی توسط ترامپ با 5 درصد کاهش از 51 درصد در اواسط تابستان به کمتر از 46 درصد رسیده است. کمتر از 35 درصد رای دهندگان آمریکایی از نحوه عملکرد ترامپ در مذاکرات تجاری با چین ابراز رضایت کردند و 60 درصد آنها نگران افزایش قیمت کالاها به خاطر تشدید جنگ تجاری با چین هستند.

بیش از 60 درصد آمریکایی‌ها نیز اعلام کردند که وقوع رکود اقتصادی طی سال آینده بسیار یا نسبتا محتمل خواهد بود. این در حالی است که 69 درصد آمریکایی‌ها در نوامبر 2007 پیش از وقوع رکود بزرگ پیش بینی کرده بودند که اقتصاد این کشور با رکود روبرو خواهد شد.

انتهای پیام