پیش بینی شاخص در محدوده ۳۲۳ و ۳۶۲ هزار واحدی / بورس همچنان بهترین گزینه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مینا یوسفی کارشناس و مدرس بازار سرمایه در مورد وضعیت حال و آینده بازار سهام که با نوسان های شدید مثبت و گاه منفی مانند امروز شاخص روبرو شده به بورس پرس اعلام کرد : این روزها سهامداران با توجه به سودآوری قابل توجه سبد سهام ، نگاهی به شاخص و ارزش معاملات و حجم معاملات دارند تا بتوانند به درستی از دارایی ها محافظت و تصمیم درستی بگیرند.

روز گذشته شاخص بورس با 4529 واحد افزایش به 304 هزار و 460 واحد رسید و ارزش روز بازار سهام شرکت های بورسی هم از  1112 هزار میلیارد تومان عبور کرد. 

در واقع دماسنج بازار با شکست مقاومت مهم میانه کانال بلند مدت در محدوده 287- 290 هزار واحد ، سیگنال خرید مجددی صادر کرده و توانست به محدوده 300 هزارواحدی نفوذ و سقف  و رکورد جدیدی ثبت کند. در این میان افزایش نقدینگی بازار به وضوح محسوس بوده و منجر به حاکم شدن آرامش نسبی در بازار سرمایه شده است.

خبرهای سیاسی مثبت و موافق از جمله سیگنال های مثبت ترامپ برای کاهش تحریم ها و مذاکره با ایران و برکناری بولتون و نیز حمایت های معتبر تکنیکالی در بازرهای جهانی فلزات پایه مثل روی و مس و عدم تمایل به ریزش بیشتر ، منجر به وقفه و حتی تمایل به رشد گروه فلزی شده است.

خودرویی ها و قطعه سازها با خبرهای تجدید ارزیابی ، بازار داغی دارند. گروه بانکی نیز در صورت اصلاح رفتار حقوقی ها در عرضه سهام هنگام تشکیل صف خرید ، می تواند با افزایش تقاضا و افزایش سرمایه ها ، چشم انداز صعودی را حفط کند .

این گروه در روزهای اخیر با حضور پول هوشمند و افزایش ارزش معاملات مواجه شده و گزینه محبوبی برای حقوقی ها و حقیقی ها شده است.

از جمله  دلایلی این جریان ، ملزم شدن بانک ها به واگذاری دارایی ها طبق قانون رفع موانع تولید و انجام افزایش سرمایه برای کفایت سرمایه است. به طوریکه امروز افزایش سرمایه 585 درصدی بانک پارسیان از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها اعلام شد .

با این شرایط ، انتظار می رود بازار سهام هنوز بهترین گزینه حضور سرمایه گذاران در عرصه رشد اقتصادی کشور باشد و شاخص بورس نیز به محدوده 323 و 362 نزدیک شود و هر اصلاحی پولبک به حمایت است. در حالت خوشبینانه برای شاخص ارقام بیش از 400 هزار واحدی را می توان متصور بود.

انتهای پیام