۵۰ شغل مشمول نصب کارتخوان مالیاتی شدند / مجازات سنگین برای کتمان کنندگان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیدعلی پارسا در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شب گذشته  اظهار داشت : از ابتدای سال آینده صنوفی مانند وکلای دادگستری و مشاوران حقوقی، مشاوران املاک و مشاوران خانواده، رستوران ها، مراکز اقامتی و ... باید تبادلات مالی را با کارتخوان‌های سازمان مالیاتی انجام دهند و مالیات پزشکان، داروسازان، پیراپزشکان و داروسازان ، علی الراس محاسبه نخواهد شد.

وی افزود: نظام مالیاتی باید مانند همه دنیا ، ریز داده‌ محور باشد و هر چند از اول سال ، امکان فراهم کردن بستر کار آماده نشد اما از ماه قبل این بستر فراهم شد تا 7 - 8 درصد کل درآمد به اسم مالیات در اختیار حاکمیت قرارگیرد . درحالی که در دنیا این رقم ۳۰ درصد است.کسانی که به قانون تمکین نکنند مشمول مجموعه مجازات‌های سنگین خواهند شد.

این مقام مسئول ادامه داد: 100 درصد درآمد کتمان شده ، مشمول مالیات می‌شود . همچنین 30 درصد جریمه غیر قابل بخشش تعلق می‌گیرد. بنابراین به صلاح کسی نیست که نخواهد قانون را رعایت کند. می توان با مودیان خرد کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان در سال به توافق رسید لذا سال آینده با هر صنفی که به کتمان درآمد بپردازد به هیچ وجه توافقی نخواهد شد .

پارسا با اشاره به اینکه از امروز فراخوان ۱۵ گروه که ۵۰ صنف را در بر می‌گیرد در روزنامه‌های رسمی اعلام می‌شود، ادامه داد : رستوران‌ها و چلوکبابی‌ها، فست فودی‌ها، مراکز اقامتی، هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیر‌ها، نمایشگاه‌ها، قنادی‌ها و شیرینی فروشی ها، میوه و تره بار فروش مستقر در میادین، مجموعه فرهنگی ورزشی و لوازم تحریر شامل این مسئله می‌شوند.

انتهای پیام