اتهام ۱۸۵میلیاردی شبنم نعمت زاده و سهامداری۹۰ درصدی دو خواهر/ حاشیه حجاب

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران، نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت زاده (دختر وزیر اسبق صنعت )، احمدرضا لشکری پور و شرکت توسعه دارویی رسا در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام  برگزار شد.

در این میان ، حضور با چادر شبنم نعمت زاده در دادگاه که اختلاف معناداری با نوع پوشش قبلی وی داشت ، منجر به بحث های متعدد در فضای مجازی شد و سردبیر خبرگزاری میزان ( وابسته به قوه قضائیه ) در این باره توضیح داد: انتخاب نوع حجاب در اختیار متهم است و به قوه قضاییه ارتباطی ندارد، دستگاه قضا به شبنم نعمت زاده در مورد نوع پوشش توصیه‌ای نداشته است.

براساس این گزارش، اتهامات شبنم نعمت زاده شامل مشارکت در اخلال عمده و بیش از ۱۸۵ میلیارد تومانی در نظام اقتصادی و اخلال در امر توزیع دارو به منظور ایجاد انحصار و اخلال در نظام تولیدی، فعالیت غیرمجاز در شبکه دارویی استان البرز از طریق ایجاد موسسه پزشکی  بدون مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نگهداری غیرمجاز دارو درحکم قاچاق است. در جلسه دادرسی ، متهم میزان بدهی را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده است.

نیاز آبادی نماینده دادستان با اشاره به شکایت شرکت‌های دارویی زیر نظر هلدینگ شستا، گفت: بر اساس گفته مسئولان شرکت‌های دارویی ، توزیع دارو تحت نظارت سازمان غذا و دارو است و شرکت رسا موظف به ارائه فاکتور فروش بوده که البته با توجه به پیگیری‌های انجام گرفته آن‌ها فاکتور‌ها را ارائه ندادند. شرکت داروسازی رسا به دلیل عجز از پرداخت اجاره بهای انبار دیگری را خریداری کرده که دارو در آنجا دفن شده است.

وی افزود: برای توسعه شرکت دارویی رسا میزان ۴ میلیارد تومان وام از بانک ملت و ۴ میلیارد تومان وام از بانک شهر دریافت شده است برای شرکت دارویی رسا فارمد مبلغ چهار و نیم میلیارد تومان وام از بانک ملت و ۶ میلیارد تومان وام از بانک سینا گرفته شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: متهم نعمت زاده می گوید لشکری پور باید پاسخگو باشد زیرا تمام کار‌ها را انجام می‌داد. تمامی چک‌ها به امضای وی رسیده اما کنترلی روی تمام مشکلات نداشته و خود را مبرا دانسته است.

وی گفت: متهم با اشاره به ویلای لواسان بیان کرده برای خرید آن ۵ میلیارد تومان وام گرفتم و و دوباره با اخذ ۲ میلیارد وام دیگر اقدام به ساخت آن کردم که بر اساس کارشناسی‌های صورت گرفته این ویلا اکنون ۳۰ میلیارد تومان ارزش دارد که به نظر می‌رسد از منابع شرکت رسا تهیه شده باشد

نیازی با اشاره به حساب بانکی شخصی متهم نعمت زاده، افزود: متهم دارای ۲۲ فقره حساب شخصی به میزان ۱۲۲ میلیارد تومان است. وی میزان ۸۷ میلیون بدهی به یکی از شرکت‌های دارویی و ۱۸ میلیارد تومان بدهی به شرکتی دیگر را پذیرفته و البته درباره یکی دیگر از شرکت‌ها بیان کرده که به دلیل نیاز مبرم به پول به صورت ربا با یکی از شرکت‌ها همکاری کرده است.

براساس این گزارش، بدهی شرکت دارویی رسا به شرکت شستا ۱۰۰ میلیارد تومان و ۲۰۰ فقره چک برگشتی داشته است. مستندات متقن وجود دارد  که بدهی ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد بوده اما این مستندات ارائه نشده و ۹۰ درصد سهام شرکت متعلق به دو دختر نعمت‌زاده است.

انتهای پیام