ارتباط بانکی ایران و روسیه بدون سویفت برقرار شد / مذاکرات مثبت در ترکیه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی درباره نتایج اقتصادی دیدار روحانی با پوتین و اردوغان در اینستاگرام اعلام کرد : در جریان مذاکرات رؤسای جمهور ایران و روسیه در کنار مباحث مهم سیاسی در خصوص توسعه و ارتقای روابط اقتصادی و تجاری دوکشور و نیز روابط بانکی بحث های مهمی انجام گرفت. در این دیدار اعلام کردم ارتباط بانکی دوکشور از طریق پیام رسان روسی و سپام بانک مرکزی ایران (غير سويفت) برقرار شده است.

مذاکرات دوجانبه رؤسای جمهور ایران و ترکیه عمدتاً متمرکز بر نحوه گسترش روابط اقتصادی و تجاری و خصوصاً بانکی دو کشور بود. تأکید بر بالا بودن حجم تجارت دو کشور و حل و فصل و مسائل بانکی بویژه ارتباط بیشتر بین بانک های مرکزی برای پیگیری افزایش مبادلات بر اساس پول ملی دو کشور که در حال حاضر براساس اعلام 34 درصد است .

پیرو تأکید روسای جمهور دو کشور، موضوعات بانکی را با رئیس کل بانک مرکزی ترکیه در حاشیه مذاکرات پی گرفتیم و تفاهمات خوبی انجام و مقرر شد همکاران بانک مرکزی بتوانند در دوره های آموزشی بانک مرکزی ترکیه برای کسب و مهارت بیشتر در عملیات بازار باز شرکت کنند. ترکیه سال ها است که سیاست پولی را برای هدف گذاری و کنترل تورم از طریق عملیات بازار باز و کنترل، نرخ سود کوتاه مدت بانکی اعمال می کند.

انتهای پیام