کارگران شرکت پرحاشیه فرابورسی خواستار تغییر سهامدار عمده شدند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، کارگران هپکو در ادامه اعتراضات صنفی در مقابل این شرکت دست به تجمع زده و با درخواست نیروهای انتظامی به اعتراض پایان دادند.

کارگران "تپکو" روز گذشته نیز در اعتراض به عدم رسیدگی مسئولان به خواسته های به حق که تغییر سهامدار عمده و پرداخت حقوق و معوقات بود در مسیر راه آهن شمال جنوب تجمع و خواستار تعیین سهامدار جدید برای هپکو شدند که اعتراض آنان تا اوایل شب با دخالت نیروهای انتظامی پایان یافت.

شنیده ها حاکی از آن است که کارگران شیفت عصر شرکت آذرآب که آنها نیز تا چند روز گذشته با مشکلات حقوق معوقه و نا مشخص بودن وضعیت کارخانه دست و پنجه تا  نرم می کردند،(قرار است به زودی به شرکت مپنا واگذار شود) با حضور در شرکت هپکو با کارگران این مجموعه همدلی کردند.

از سال گذشته تاکنون بارها کارگران شرکت هپکو در اعتراض به تغییر سهامدار فعلی دست به اعتراض  زدند که تصمیمات اتخاذ شده مسئولان برای پایان دادن به اعتراضات چیزی جز پرداخت تسهیلات به منظور حقوق کارگران و تغییر مدیرعامل نبوده است.

شانزدهم شهریور ماه براساس اعلام سازمان خصوصی‌سازی با موافقت سهامدار عمده هپکو، ابوالفضل روغنی گلپایگانی به عنوان مدیرعامل جدید هپکو معرفی شد، رویدادی که نه تنها کارگران را خوشحال نکرد بلکه آنان را آبستن اعتراضات دیگری کرد که طی چند روز گذشته این اعتراض ها به بستن مسیر راه آهن و درگیری با پلیس منجر شد، .

خواسته کارگران تغییر سهامدار عمده شرکت و واگذاری آن به فرد اهلیت داری است که بتواند فارغ از نگاه های تجاری رونق را به هپکو بازگردانند.استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان استانی روز گذشته با حضور در جمع کارگران وعده هایی را برای حل مشکلات دادند اما کارگران معتقد هستند وعده ها هیچگاه عملی نخواهد شد چرا که کسی به خواسته آنان که تغییر سهامدار است، توجهی نمی کند و تنها با تغییر گاه به گاه مدیرعامل و پرداخت حقوق معوقه از محل تسهیلات بانکی سعی در حل مشکلات دارند.

انتهای پیام