قیمت نفت با اعلام احیای تولید عربستان کاهشی شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۵ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۶۴ دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته ۶.۵ درصد سقوط کرده بود.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز ۳۵ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش پیدا کرد و به ۵۸ دلار و ۹۹ سنت در هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت آمریکا روز سه شنبه ۵.۷ درصد ریزش کرده بود.

اما سرمایه‌گذاران با ادعاهای واهی آمریکا درباره مسئول حملات به تاسیسات نفتی عربستان محتاط مانده‌اند. حملات پهپادی روز شنبه به تاسیسات پالایشگاه آرامکو در ابقیق و خریص که حوثی‌های یمن مسئولیت آنها را برعهده گرفت، تولید نفت عربستان را به میزان ۵.۷ میلیون بشکه در روز متوقف کرد.

عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان سعودی روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی برای آرام کردن بازارها اعلام کرد: میانگین تولید نفت در سپتامبر و اکتبر ۹.۸۹ میلیون بشکه در روز خواهد بود و این کشور عرضه کافی نفت به مشتریان در ماه میلادی جاری را تضمین خواهد کرد.

شرکت آرامکو به برخی از پالایشگاه های آسیایی اعلام کرده حجم اختصاص داده شده برای فروش نفت در اکتبر بطور کامل تامین خواهد شد البته تغییراتی پیدا می‌کند.

تحلیلگران بانک بی ان پی پاریبا اعلام کردند: با توجه به آسیب‌پذیری زنجیره تامین نفت عربستان و احتمال تکرار چنین حملاتی در آینده، پیش بینی می‌شود بازار، ریسک ژئوپلیتیکی را در قیمت ها منظور کند.

موسسه امریکن پترولیوم نیز اعلام کرد: ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۳ سپتامبر ۵۹۲ هزار بشکه افزایش پیدا کرده و به ۴۲۲.۵ میلیون بشکه رسیده است. آمار رسمی از سوی دولت آمریکا بعدازظهر روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

انتهای پیام