ترامپ: پاسخ به حملات علیه عربستان ضروری نیست

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از الجزیره، ترامپ گفت: انجام یک تماس تلفنی برای پاسخ دادن به حملات علیه عربستان خیلی آسان است اما امروز یا فردا یا در هفته های آینده ضروری نیست. خواهیم دید که در خاورمیانه چه اتفاقی خواهد افتاد ممکن است اتفاقات سختی روی دهد یا شاید سخت نباشد.

وی درباره اینکه آیا احتمال حمله هوایی علیه ایران وجود دارد افزود: خواهید دید چه می شود. گزینه های زیادی داریم. هم گزینه نهایی و هم گزینه های کمتر از آن وجود دارد. در موقعیت قدرتمندی قرار داریم.

ترامپ با انکار اینکه معنای گزینه نهایی حرکت به سمت جنگ است ادامه داد: نه درباره این گزینه نهایی صحبت نکردم.

محمد جواد ظریف در واکنش به توئیتر ترامپ که از دستور برای افزایش تحریم‌ها علیه مردم ایران خبر داده بود، گفت: آمریکا عمدا شهروندان عادی را هدف قرار می دهد. تشدید جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایرانی ها... ترامپ به وزیر خزانه داری خود دستور داد بطور قابل ملاحظه ای تحریم ها علیه کشور ایران را افزایش دهد این کار اعتراف به این است که آمریکا عمدا شهروندان عادی را هدف قرار می دهد، تروریسم اقتصادی، غیرقانونی و غیر انسانی. جنگ و ترور را متوقف کنید. امنیت برای همه.

براساس این گزارش، ادعای ترامپ برای افزایش تحریم را می توان ناشی از استیصال کاخ سفید در مواجهه با حملات اخیر انصار الله یمن علیه منابع درآمدی رژیم سعودی که صرف خرید میلیاردها دلار سلاح آمریکایی برای بمباران مردم بی گناه یمن می شود، دانست.