برنامه افزایش سرمایه چشمگیر "فملی" و رشد ظرفیت تولید/ پیش بینی روند جهانی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اردشیر سعد محمدی در حاشیه جلسه دیدار ناشران برتر بازار سرمایه با رئیس سازمان بورس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص روند جهانی مس تا پایان سال به سنا گفت: پیش بینی ها در بازار مس نشان می دهد روند تقاضا برای این فلز همچنان در حال صعود است .

وی افزود: برنامه های توسعه ای در حال عملیاتی شدن است و به زودی افزایش سرمایه ای چشمگیر خواهیم داشت. فروش نیمه میانی سال جاری نیز تا پایان شهریور معادل کل بودجه سال ۹۷ بوده است. با توجه به پیشرفت برنامه های توسعه محور در آینده نزدیک شاهد شرایط بهتری برای شرکت ملی مس خواهیم بود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ذخایر مس ایران افزایش چشمگیری داشته، گفت: به رغم میزان سرمایه گذاری بسیار محدود در بحث اکتشاف مس با این حال جایگاه بین المللی را حفظ کردیم. 

سعد محمدی با اشاره به عوامل اثر گذار بر تقاضای جهانی مس گفت: سرمایه گذاری های زیر ساختی کشورهای توسعه یافته برای یک دهه آینده و افزایش تولید خودروهای الکتریکی، تقاضای جهانی مس را افزایش داده که باید با برنامه ریزی صحیح از این فرصت بهره برداری کنیم.به رغم تحریم ها و فشارهای اقتصادی به ویژه در بحث حمل و نقل، صادرات متوقف نشده و افزایش ظرفیت تولید نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام