نخستین اقدام عملی آمریکا بعد از حمله به دو پالایشگاه بزرگ عربستان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از صدای آمریکا، مارک اسپر اعلام کرد: به دستور ترامپ، آمریکا تعداد معدودی نیروی نظامی به عربستان اعزام می‌کند. این نیروها برای کمک به دفاع و مقابله با حملات هوایی هستند.

وی با برشمردن اقدامات بی‌ثبات کننده ایران در خاورمیانه به نقش این کشور در حمله شنبه هفته گذشته به تاسیسات نفتی عربستان اشاره کرد و افزود: براساس تحقیقات انجام شده توسط عربستان، آمریکا و برخی گروه های بین المللی، شفاف است که حملات روز شنبه از یمن انجام نشده و ایران مسئول آن است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه عربستان از آمریکا درخواست کمک کرده،‌ گفت: در پاسخ به درخواست پادشاهی عربستان، ترامپ با اعزام نیرو موافقت کرده که هدف آن دفاعی و با تمرکز بر دفاع هوایی و موشکی خواهد بود. آمریکا تحویل تجهیزات نظامی به پادشاهی عربستان و امارات را تسریع می‌بخشد تا توانایی آنها در دفاع را افزایش دهد.

اسپر با اشاره به تاکید ترامپ بر اینکه آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست،‌ گفت: همانطور که رئیس جمهور به روشنی گفته، آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست اما در صورت نیاز، گزینه‌های نظامی زیادی داریم. از رهبران ایران می‌خواهیم فعالیت های مخرب و بی ثبات کننده را متوقف کرده و در مسیری صلح آمیز و دیپلماتیک قدم بگذارند.

انتهای پیام