بررسی وزیر نفت از وضعیت تولید بنزین پالایشگاه بورسی و بزرگترین پالایشگاه ایران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از شانا، بیژن زنگنه در جریان سفر دیروز به بندر عباس و بوشهر ، وضعیت تولید بنزین پالایشگاه‌های بندرعباس و ستاره خلیج فارس و همچنین طرح‌های توسعه‌ای منطقه ویژه پارس واقع در عسلویه را بررسی کرد .

وی در بندرعباس به همراه مدیران عامل چهار شرکت اصلی در نشستی با مدیران پالایشگاه‌های نفت بندرعباس و میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس، وضع تولید بنزین را بررسی کرد. آخرین برنامه‌ها و اقدام‌های انجام شده برای افزایش ظرفیت تولید پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز از دیگر مواردی بود که در این نشست درباره آن بحث و تبادل‌نظر شد.

مسعود کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت، حسن منتظرتربتی مدیرعامل شرکت ملی گاز، علیرضا صادق‌آبادی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، بهزاد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شماری از مدیران صنعت نفت، وزیر را در این سفر یک‌روزه همراهی کردند.

زنگنه پیش از این مجموع تولید روزانه بنزین را ۱۱۵ میلیون لیتر اعلام کرده و گفته بود: در تیر و مرداد به ترتیب مقدار تولید بنزین به ۱۱۱ و ۱۱۲ میلیون لیتر رسید. بنابراین با توجه به مقدار مصرف بنزین بیش از ۱۱ میلیون لیتر تولید اضافه بنزین داریم که البته این مقدار را ذخیره می‌کنیم و صادرات بنزین را نیز آغاز کرده‌ایم. در زمینه تولید نفت‌گاز نیز با ظرفیت تولید روزانه ۱۲۵ میلیون لیتر در مردادماه ۱۲۰ میلیون لیتر در روز نفت‌گاز تولید کردیم.

پانتهای پیام