روحانی قبل از حضور در مجمع سازمان ملل اعلام موضع کرد / پیشنهاد امنیتی منطقه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی امروز و قبل از سفر به نیویورک و سخنرانی چهارشنبه در مجمع سالانه سازمان ملل در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: در این مقطع حساس و تاریخی دست رفاقت، دوستی و برادری به سوی همه همسایگان دراز و حتی آماده‌ ایم از خطاهای گذشته بگذریم . چون دشمنان بویژه آمریکا، استکبار و صهیونیسم به دنبال سوء استفاده از شکاف، فاصله و اختلاف بین کشورهای منطقه هستند. امنیت خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، درون‌زا است و حضور نیروهای خارجی در این منطقه می‌تواند مشکل‌آفرین باشد.

وی افزود: در سازمان ملل متحد با شعار ائتلاف امید و ابتکار صلح هرمز که خلاصه آن حب و امید خواهد بود، حضور خواهم یافت و طرحی را پیش روی جهانیان قرار خواهم داد مبنی بر اینکه ایران با همکاری کشورهای منطقه می‌تواند امنیت خلیج فارس و دریای عمان را با کمک کشورهای منطقه بوجود آورد. به جهانیان اعلام می‌ شود حضور نیروهای بیگانه برای آبراه‌های جهانی، امنیت کشتیرانی و نفت و انرژی، مشکل‌زا بوده اما مسیر ایران مسیر اتحاد، وحدت و هماهنگی با کشورهای منطقه است .

روحانی ادامه داد: آنهایی که می‌خواهند حوادث منطقه را به ایران نسبت دهند، همانند همه دروغ‌های افشا شده‌ نیز افشا خواهد شد. بیگانگان اگر واقعا" به دنبال صلح و امنیت هستند این مقدار سلاح خطرناک ارسال و منطقه را به مسابقه و انبار تسلیحاتی تبدیل نکنند و از این منطقه فاصله بگیرند .

انتهای پیام