مهمترین عامل سرمایه گذاری در بورس و پیش بینی ادامه سیر صعودی در نیمه دوم سال

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهروز خدارحمی مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات درباره بازار سهام که با رکورد جدید و بیش از 310 هزار واحدی شاخص همچنان در مدار صعودی قرار گرفته به سنا گفت: با توجه به انتشار گزارش‌ عملکرد شرکت ها، نیمه دوم سال هم روند مثبت خواهد بود و درصورت پیشرفت شرکت‌های بزرگ ، می‌توان انتظار بازاری طلایی را در نیمه دوم سال داشت. در غیر این صورت باید منتظر ریزش‌هایی بود.

وی افزود: صرف نظر از اتفاقات سیاسی مثبت اخیر بین‌المللی و مثبت بودن چشم‌انداز اقتصاد ، مهمترین شاخص همچنان موثر و تنها عرصه پررنگ سرمایه گذاری، امکان ادامه رشد این بازار است. در  این میان همه بازارهای رقیب بورس بیش از انتظار رشد کرده اند و برخی از ارزش‌های ذاتی هم فراتر رفته‌اند. بر این اساس، بورس تنها گزینه سرمایه گذاری است.

این کارشناس ادامه داد: با این حال، همیشه این ابهام وجود دارد که روند رشد تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. در این میان اگر سهام شرکت های بزرگ و دارای وضعیت بنیادی مطلوب مانند شرکت های کوچک مقبول باشند می توان منتظر ادامه این روند مثبت بود.

خدارحمی در مورد صنایع برتر هم گفت: دیر زمانی است که تحلیل ها از صنعت به سمت شرکت - صنعت حرکت کرده که به معنی عدم توجه به صنعت خاص و لزوم بررسی شرکت ها در هر صنعت است . بنابراین شاید معرفی صنایع ، رویه درستی نباشد.

وی با اشاره به اینکه سهم بازارسرمایه در تامین مالی هنوز ناچیز بوده ، ادامه داد: اگر قصد فراهم کردن زمینه حضور مردم در بازار سرمایه وجود دارد باید حمایت های لازم برای بزرگ شدن این بازار هم انجام شود . در حال حاضر تامین مالی کمتر از ۲۰ درصد بوده و گنجایش پذیرش بیشتری هم نیست. بنابراین برای توسعه بازار پیشنهاد می شود شرکت‌ها و صنایع با مشوق‌های بازار سرمایه و با انضباط مالی، اقدام به ورود به بورس کنند. همچنین باید خصوصی‌ سازها باید بیش از گذشته سرعت یابد تا تعداد فعالان و ناشران بازار نیز افزایش پیدا کنند.

انتهای پیام