"شپنا" ، زیرمجموعه تاپیکو و سهم بازار پایه ای مجوز افزایش سرمایه گرفتند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سه شرکت پالایشگاه اصفهان، عمران و سازندگی قزوین و پتروشیمی آبادان به ترتیب مجوز افزایش سرمایه 157، 150 و 57 درصدی را از سازمان بورس دریافت کردند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

بر این اساس، پالایشگاه اصفهان که درخواست افزایش سرمایه 220 درصدی داده بود، توانست مجوز افزایش سرمایه 157 درصدی را اخذ کند تا سرمایه فعلی را از 2 به 5.1 هزار میلیارد تومان می رساند.

331.4 میلیارد تومان از افزایش سرمایه "شپنا" معادل 17 درصد از محل سود انباشته و 2.8 هزار میلیارد تمان از محل اندوخته طرح توسعه معادل 140 درصد تامین می شود تا قادر به اصلاح ساختار مالی و جبران مخارج سرمایه ای انجام شده شود. این شرکت بورسی در جریان معاملات امروز با رشد 3.1 درصدی قیمت مواجه شده است.

همچنین شرکت عمران و سازندگی قزوین که در تابلو زرد بازار پایه فرابورس حاضر است، می تواند سرمایه فعلی را از 8 به 20 میلیارد تومان برساند. تامین مالی "ثقزوی" از محل آورده نقدی اعمال می شود تا صرف تامین سرمایه در گردش شود.

در این میان، شرکت پتروشیمی آبادان با دریافت مجوز سرمایه فعلی را از 352 به 552 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی "شپترو" از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی با هدف اصلاح ساختار مالی، تامین سرمایه در گردش و اجرای طرح های توسعه ای  اعمال می شود.

این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس، زیرمجموعه 54 درصدی تاپیکو محسوب می شود.

انتهای پیام