عربستان تا هفته آینده تولید کامل نفت را از سر می‌گیرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، عربستان بیش از 75 درصد تولید نفت را پس از حمله های هفته گذشته به تاسیسات نفتی بازگردانده و تا اوایل هفته آینده به تولید کامل می رسد.

تولید نفت عربستان از پالایشگاه خریص در حال حاضر بیش از 1.3 میلیون بشکه در روز است در حالی که در پالایشگاه بقیق حدود سه میلیون بشکه در روز تولید می کند. حمله های چهاردهم سپتامبر به دو تاسیسات نفتی بزرگ عربستان، تولید نفت سعودی را با کاهش 5.7 میلیون بشکه در روز، نصف کرد.

عبدالعزیز بن سلمان وزیر نفت عربستان و امین ناصر مدیر عامل شرکت آرامکو اعلام کردند: تولید تا پایان سپتامبر به ظرفیت کامل  بازمی گردد.

این حمله ها در ابتدا 20 درصد قیمت نفت را افزایش دادند ولی پس از قول عربستان به بازگرداندن سریع تولید، قیمت نفت هم پایین آمد. قیمت نفت در روز دوشنبه روی 64 دلار در هر بشکه ثابت شد.

مقامات عربستان اعلام کردند: سعودی با برداشت نفت از ذخایر عظیم و پیشنهاد درجات دیگر نفت از سایر میادین نفتی، سعی کرده طبق تعهدات نفت در اختیار مشتریان قرار دهد. عربستان به تعهدات برای عرضه نفت به مشتریان پای‌بند است. سعودی روزانه بیش از 7 میلیون بشکه در روز صادر می کند.

تعمیرات در تاسیسات نفتی عربستان ماه ها بیش از آنچه انتظار می رفت طول می کشد.هزاران کارگر و پیمانکار از سایر پروژه ها جذب شده اند تا 24 ساعته برای بازگرداندن تولید تلاش کنند. آرامکو از آمریکا و اروپا برای تعمیر تاسیسات آسیب دیده تجهیزات وارد می کند.

انتهای پیام