لزوم ایجاد رقابت قبل از عرضه ایران خودرو و سایپا/ واگذاری به دو نفر صلاح نیست

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ناصر موسوی لارگانی به عنوان یکی از منتقدان طرح ساماندهی صنعت خودرو درباره خصوصی‌سازی صنایع خودروسازی به تسنیم گفت: واگذار کردن صنعت خودرو به یک یا دو نفر به صلاح نیست زیرا خودرو با جان مردم سر و کار دارد. در حال‌حاضر که دولت سهامدار این شرکت ها داشته، شاهد تولید خودروهایی با کیفیت کم هستیم. حال اگر این صنعت در اختیار یکی دو نفر قرار بگیرد، مشکلات بیشتر می‌شود.

وی افزود: برای ارتقا صنعت خودرو باید آن را رقابتی کرد. در کشورهایی مانند کره و ژاپن که این صنعت پیشرفته است، رقابت حرف اول را می‌زند و هر شرکتی تلاش دارد دیگری را از میدان بیرون کند. اما بعد از سی سال تولید پراید به جای افزایش کیفیت، زه کنار یا رادیو ضبط آن را جزء آپشن حساب می‌کنیم و می‌گوییم برای داشتن این‌ها باید پول بیشتری بدهید.

لارگانی ضمن نقد از وضعیت فعلی ادامه داد: رقابت بازار خودرو راهکار اصلی توسعه کمی و کیفی صنعت خودرو و خصوصی‌سازی، دستاویزی برای ماهی‌گیری از آب گل‌ آلود است. قطعاً شرایط فعلی خودروسازی مطلوب نیست و با این روش به جایی نمی‌­رسیم. برای پیشرفت باید رقابت ایجاد شود و تا قبل از رقابتی کردن نباید این صنعت را به بخش خصوصی واگذار کرد چراکه ممکن است همین آسیب‌ها بیشتر شود.

انتهای پیام