برنامه اصلاح نظام بانکی تقدیم رئیس جمهور شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، فرهاد دژپسند در جلسه با مدیران عامل بانک‌های دولتی گفت: افزایش شفافیت، کارآمدی و مدیریت صحیح هزینه ‏های بانک‏ ها مشروط به استقرار بانکداری دیجیتال و اجرای کامل و موثر حاکمیت شرکتی شامل تفکیک مدیرعامل از رئیس هیات مدیره، تشکیل هیات عامل و تشکیل کمیته ‏های هیات مدیره است.

وی افزود: مقرر شده معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد، بانک‌ها را از منظر اجرای حاکمیت شرکتی و استقرار بانکداری دیجیتال مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار دهد. ضروری است بانک ‏ها در این امر جدیت و شتاب بیشتری داشته باشند. عزم و اراده جدی بانک‏ ها در واگذاری اموال مازاد و شرکت‏ های تابعه، اموال تملیکی و تعدیل شعب از اولویت‌های حال حاضر نظام بانکی است. واگذاری شرکت‌های تابعه غیربانکی به بخش خصوصی با استفاده از سازوکار‌های شفاف ارزیابی، ارزش گذاری و از طریق بورس صورت خواهد پذیرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: وزارت اقتصاد در این رابطه که مورد تاکید مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و قانونگذار است، حمایت‌های لازم را از بانک‌ها به عمل خواهد آورد.در اسرع وقت سازوکار پیش بینی شده برای آگاهی همه متقاضیان از دارایی‌های مازاد بانک‌ها توسط وزارت اقتصاد تدوین و به اطلاع عموم خواهد رسید، مقرر شده ارائه شیوه‌های مولدسازی اموال مازاد، تملیکی و تسهیل واگذاری این واحد‌ها به منظور فعالسازی، احیا و افزایش اشتغال این بخش‌ها در دستور کار قرار گیرد.

دژپسند درباره وعده ای که قبلا برای تهیه برنامه اجرایی اصلاح نظام بانکی داده بود، گفت: این برنامه در نیمه دوم شهریورماه توسط وزارت اقتصاد به روحانی تقدیم شد و این وزارتخانه راهکار‌های ارائه شده در این برنامه را تا حصول نتیجه از مراجع ذیربط پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام