مذاکرات هسته‌ای آمریکا و کره شمالی از سرگرفته می‌شود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از کی‌بی‌اس، وانگ جونگ گان یکی از مسئولان سابق وزارت امور خارجه کره شمالی و مارک لمبرت معاون نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی روز گذشته در دیداری مقدماتی در سوئد، توافق کردند مذاکرات هسته‌ای امروز برگزار شود. این دو نماینده در مورد زمان‌بندی و مسائل اجرایی جلسه اصلی امروز با یکدیگر مذاکره کردند.

طبق جزئیات مورد توافق در این جلسه، استیفن بیگان نماینده ویژه آمریکا و کیم میونگ گیل مذاکره‌ کننده ارشد هسته‌ای کره شمالی مذاکرات اصلی را انجام می‌دهند.

دور اول مذاکرات هسته‌ای میان ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سال گذشته میلادی و در کشور سنگاپور برگزار شد که نتیجه‌ای در برنداشت. دور دوم مذاکرات نیز در پایتخت ویتنام برگزار شد که به شکست ختم شد و واشنگتن در پی هر دو نشست به هیچ عنوان حاضر به لغو تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ نشد.

بار سوم، ترامپ و کیم در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره دیدار کردند و از آن پس به دلیل عدم پایبندی واشنگتن به تعهدات در مقابل کره شمالی، هیچ‌گونه پیشرفتی در روابط دو کشور حاصل نشده است و به دلیل بی‌اعتنایی واشنگتن و سئول به هشدارهای کره شمالی در خصوص برگزاری رزمایش، پیونگ‌یانگ نیز چندین بار آزمایش موشکی انجام داد.

انتهای پیام