سهم بازار پایه ای درباره واگذاری سهام زیرمجموعه و عایدی سود توضیح داد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت واسپاری گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان که با سرمایه 60 میلیارد تومانی در تابلو زرد بازار پایه فرابورس حاضر است در خصوص زیان فروش سهام شرکت لیزینگ ایرانیان توضیح داد و با توقف نماد روبرو شد.

براین اساس، شاهین احمدی مدیرعامل "ولتجار" اعلام کرد: تحصیل سهام شرکت لیزینگ ایرانیان در سنوات قبل و در زمانی که سهامدار عمده این شرکت مجموعه تعاونی خاص ایران خودرو بوده با سیاست های درون گروهی صورت پذیرفته که بهای تمام شده خرید آن نیز بالا بوده است. در سال ۹۶ قیمت سهام این شرکت در بازار کاهش داشته و در سال ۹۷ نیز به همین منوال بوده که عدم احتساب ذخیره کاهش ارزش سرمایه گذاری در خصوص این سهم، موضوع بند گزارش حسابرس در شهریور و اسفند ۹۷ نیز بوده است.

طبق بند ۳ تکالیف مقرر در مجمع سالانه ۱۹ تیرماه، مقرر شد این سهام با کمترین زیان ممکن به فروش رسیده و در فعالیت های عملیاتی، سودآورتر و مولد استفاده شود. در سال ۹۸ با بهبود نسبی شاخص های بورس، قیمت سهام روندی صعودی یافت لیکن با توجه به موضوع فعالیت و وضعیت شرکت های لیزینگ در ایران، "ولتجار" با رصد بازار سهام و افزایش نسبی قیمت و رسیدن به بهای ۲۲۰ تومانی هر سهم ،شروع به فروش این سهام کرد که در بدو امر بتواند با کمترین زیان ممکن سهام را واگذار کند و از محل نقدینگی حاصل بتواند هم بخشی از بدهی را تسویه کند و هم با سرمایه گذاری در بازار سرمایه از جمله صندوق های سرمایه گذاری و سهام، نقدینگی لازم جهت انجام عملیات لیزینگ را داشته باشد که از تاریخ فروش این سهام تا تنظیم این گزارش از محل منابع فروش آن مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان سود عاید شرکت شده است.

همچنین با توجه به تغییر موضوع فعالیت این شرکت به واسپاری و در راستای دستورالعمل های بانک مرکزی در خصوص میزان سرمایه گذاری در سهام شرکت‌ها باید این واگذاری صورت می پذیرفت.

بنابراین گزارش، شرکت بازرگانی همقدمان دارای 60.3 درصدد سهام این شرکت فرابورسی است.

انتهای پیام