مذاکرات آمریکا و کره شمالی به نتیجه نرسید / اعلام ضرب الاجل

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از راشاتودی، وزارت خارجه کره شمالی روز گذشته با صدور بیانیه‌ای در خصوص شکست مذاکرات کارشناسی اخیر با آمریکا اعلام کرد: واشنگتن همچنان به سیاست‌های خصمانه علیه کره شمالی اصرار می‌ورزد و در برگزاری مذاکرات‌ ارزشمند با پیونگ‌یانگ ناتوان است و اظهارات دروغین علیه این کشور مطرح می‌کند.

آمریکا یک روایت کاملاً بی‌اساس را اشاعه می‌دهد که می‌گوید هر دو طرف آمادگی دارند ظرف دو هفته با یکدیگر دیدار کنند زیرا بعد از گذشت ۹۹ روز از نشست پانمونجوم میان ترامپ و کیم هیچ اتفاقی نیفتاده و بعید است که ظرف دو هفته پیشنهادی متناسب با انتظارات کره شمالی و نگرانی‌های جامعه جهانی، ارائه شود.

آمریکا از مذاکرات استکهلم به عنوان یک واقعه افتخارآمیز برای تحقق اهداف سیاسی در سوء استفاده از گفت‌وگوهای کره شمالی و آمریکا برای وقایع سیاسی داخلی‌ آنها یعنی انتخابات 2020 ریاست‌جمهوری بهره برده است. تا زمانی که آمریکا گام ویژه‌ای در زمینه عقب‌نشینی کامل و بدون بازگشت از سیاست‌های خصمانه در قبال کره شمالی برندارد، قصد نداریم مثل این  بار در مذاکرات مشمئزکننده با آمریکا مشارکت کنیم.

همانطور که به وضوح شیوه حل مشکل را بیان کردیم، سرنوشت مذاکرات آمریکا و کره شمالی به رویکرد آمریکا بستگی دارد و ضرب‌الاجل آن، پایان سال جاری است.

انتهای پیام