منتظر ضرر ۷۰۰ میلیارد دلاری ترامپ و پایین‌ترین نرخ رشد یک دهه اخیر باشید !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، کریستالینا جورجیوا که از یک هفته پیش هدایت صندوق بین المللی پول را در دست گرفته گفت: رشد جهانی از این به بعد کند می‌شود. صندوق بین المللی پول روز 15 اکتبر پیش بینی خود از رشد جهانی را برای سال‌های 2019 و 2020 میلادی منتشر خواهد کرد. در سال جاری انتظار رشدی کندتر در 90 درصد کشور‌های جهان را داریم.

به گفته وی طی سال جاری ، نرخ رشد به پایین‌ترین سطح طی دهه اخیر خواهد رسید و رشد تجارت جهانی هم تقریباً در نقطه مرگ قرار دارد.

براساس این گزارش، صندوق بین المللی پول در ماه ژوییه از پیش بینی افزایش ۳.۲ درصدی رشد در سال جاری و ۳.۵ درصدی برای سال آینده خبر داده بود.

ترامپ بیش از یک سال و نیم پیش جنگ تجاری علیه چین راه انداخت تا به گفته خود به اقدامات تجاری نادرست پکن پایان دهد. این منازعه که به شکل وضع تعرفه‌های گمرکی دوجانبه به صد‌ها میلیارد دلار کالا خود را نشان داد به طرز قابل توجهی کلیت اقتصاد جهانی را تحت تأثیر قرار داده است.

با این همه دولت ترامپ سایر شرکای خود از قبیل اتحادیه اروپا را نیز به وضع تعرفه‌های گمرکی تهدید کرده است، امری که باعث کاهش اعتماد سرمایه گذاران شده است.

تولید داخلی ناخالص جهان تا سال آینده میلادی با کاهش ۰.۸ درصدی مواجه خواهد شد. این میزان کاهش معادل اقتصاد سوییس است.

انتهای پیام