کاخ‌سفید همکاری با تحقیقات استیضاح ترامپ را قطع کرد / اعلان جنگ رسمی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بی بی سی، کاخ‌سفید عصر دیروز در نامه‌ای هشت صفحه‌ای به نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان اطلاع داد قصد همکاری با تحقیقات استیضاح ترامپ را ندارد. اقدامی که می‌تواند اعلان جنگ رسمی و آغاز نبرد میان دو شاخه اصلی نظام حکومتی آمریکا بر سر اختیارات قانون اساسی تلقی شود.

کاخ‌سفید "نامنطبق بودن با قانون اساسی" و "بی‌اساس" بودن مبنای آغاز تحقیقات استیضاح را دلیل تصمیم خود برشمرده و این تصمیم به معنای آن خواهد بود که سه کمیته مجلس نمایندگان که روند تحقیقات درباره لزوم استیضاح ترامپ را در دستور کار قرار داده‌اند از این پس برای دریافت اطلاعات و یا احضار مقام‌های دولتی با دیواری از مخالفت کاخ‌سفید روبرو خواهند شد.

تحقیقات این کمیته‌ها که دموکرات‌ها رهبری آنها را برعهده دارند در پی آن آغاز شد که یک افشاگر اطلاعاتی مدعی شد ترامپ در گفتگوی تلفنی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از وی خواسته درباره فرزند جدی‌ترین رقیب دموکرات یعنی جو بایدن تحقیق کند و به این ترتیب زمینه دخالت دولت خارجی در انتخابات آمریکا را فراهم کرده است.

این نامه به امضای پت سیپلون وکیل کاخ‌سفید رسیده و در آن مبنای شکل‌گیری تحقیقات استیضاح به چالش کشیده شده است. وکیل کاخ‌سفید رهبران دموکرات مجلس نمایندگان را متهم کرده روند استیضاح را آغاز کرده اند که مبانی منصف بودن را نقض می کند و روند قانونی شکل‌گیری تحقیقات را نادیده می گیرد به ویژه که درباره لزوم آغاز این تحقیقات رای‌گیری انجام نگرفته است.

انتهای پیام