"کویر" با ۶۲۵ تومان کشف قیمت شد/ کاهش سهمیه خریداران / ثبت رکورد جدید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، با شروع فرایند عرضه اولیه  10 درصد از سهام شرکت 240 میلیارد تومانی فولاد سپید فراب کویر در بورس تهران، هر سهم این شرکت تازه وارد با 625 تومان کشف قیمت شد تا سیزدهمین سهم جدید هم رسما" وارد بازار سهام شود.

این عرضه شامل 240 میلیون سهم "کویر" بود که در محدوده 600 تا 625 تومانی هر سهم و سهمیه 600 سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی در بازار دوم معاملات بورس عرضه شد اما به دلیل استقبال شدید متقاضیان ، مقرر شد به هر فرد 275 سهم تخصیص داده شود که با توجه به قیمت هر سهم به نقدینگی 172 هزار تومانی نیاز است .

از سوی دیگر با توجه به امکان خرید بیش از 875 هزار نفر برای خرید این سهم جدید، این بار رکورد هم جدیدی برای خریداران عرضه اولیه ثبت شد. پیش از این رکورد قبلی به عرضه اولیه سوم مهر توسعه مولد نیروگاهی جهرم تعلق داشت که 823 هزار و 565 سهامدار قادر به خرید آن شده بودند .

براساس این گزارش، طی سال جاری سهام شرکت های سرمایه گذاری صدر تامین، کشت و صنعت شریف آباد، ژلاتین کپسول، پلی پروپیلن جم ، سیمرغ، دارویی ره آورد تامین، پتروشیمی نوری، پخش هجرت، غلتک سازان سپاهان، جنرال مکانیک، نیلی صنعت کرمان و توسعه مولد نیروگاهی جهرم عرضه اولیه شده و فولاد سپید فراب کویر سیزدهمین شرکت جدید بشمار می رود .

انتهای پیام