بزرگترین شرکت پخش دارو برای عرضه اولیه معارفه می شود / حداکثر نقدینگی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق اعلام قبلی، 10 درصد سهام شرکت توزیع داروپخش یکشنبه این هفته در فرابورس عرضه اولیه می شود که چهاردهمین شرکت جدید بشمار می رود.

در این میان ، زمان معارفه "دتوزیع" مشخص و مقرر شد مدیران و سهامداران این شرکت آماده عرضه اولیه، صبح امروز در جمع خبرنگاران آخرین وضعیت مالی و عملیاتی این شرکت 60 میلیارد تومانی را اعلام کنند.

براساس این گزارش، در عرضه اولیه این شرکت ، 60 میلیون سهم با دامنه قیمت 2250 تا 2300 تومانی هرسهم و سهمیه حداکثر 150 سهمی هر سهامدار حقیقی و حقوقی از طریق کارگزاری صبا تامین واگذار خواهد شدو

در صورت کشف قیمت 2300 تومانی هر سهم و به فرض بعید عدم کاهش سهمیه، حداکثر نقدینگی 345 هزار تومان است اما تجربه عرضه های قبلی نشان داده با افزایش متقاضیان ، تعداد سهام قابل خرید هم کاهش یافته است. براین اساس برآورد می شود در صورت استقبال 750 تا 950 هزارنفر به هرکد تعداد 63 تا 80 سهم تعلق یابد که در این صورت به نقدینگی 145 تا 185 هزار تومانی نیاز است.

طبق بررسی های بورس پرس، "دتوزیع" به عنوان بزرگترین شرکت پخش دارویی از نظر سهم بازار ، ۲۸ اسفند سال ۷۵ در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید. این شرکت در حال حاضر زیرمجموعه شرکت داروپخش و وابسته به سرمایه گذاری تامین اجتماعی است. مرکز اصلی شرکت در تهران و مجموعاً دارای ۲۰ مرکز توزیع سراسری است.

سرمایه شرکت در بدو تاسیس ۵۰ میلیون تومان بوده که طی چند مرحله به ۶۰ میلیارد تومان رسیده است. فروش شرکت در سال ۹۷ بالغ بر سه هزار میلیارد تومان و سود خالص آن بیش از ۷۷ میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام