پیش بینی بورس و چند توصیه به تازه واردان / دو صنعت مورد قبول ریسک گریزان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد عشقی نژاد با بیان اینکه خروج از سهام سودآور و تطبیق بازار با دستورالعمل های جدید از مهمترین دلایل کاهش شاخص بود ، درباره پیش بینی روند بازار در ۶ ماه دوم به سنا گفت: با توجه به ظرفیت های بازارسرمایه ، بورس در فصل پاییز و زمستان روندی مثبت همراه با تغییرات خواهد داشت اما سیر صعوی سهامی که بدون تحلیل بنیادی و گزارش های آماری مثبت، رشدی فراتر از ارزش ذاتی داشتند، متوقف خواهد شد که تأثیری نه چندان موثر در شاخص خواهد داشت .

وی افزود: شرایط فعلی بازار برای اصلاح سبد سهام و گرایش به سمت سهام دارای ظرفیت مناسب بوده و از موهبت های بازار کنونی ، وجود سهام ارزشمند است که می تواند در انتخاب های بعدی سرمایه گذاران جای گیرد. آن هم در شریطی که این گروه از شرکت ها با وجود P/E کم نتوانسته اند در نیمه نخست سال رشدی متناسب با ارزش ذاتی داشته باشند.

این مقام مسئول در زیرمجموعه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس ادامه داد: درحالی سهام بنیادی، همچنان در وضعیت ایده آلی قرار دارند که توجه سهامداران به این صنایع می تواند زمینه ساز روند مثبت ۶ ماهه دوم باشد. در این میان مساله مهم ، کنترل حجم ورود نقدینگی به بازار است که با برخی تغییرات در دستورالعمل ها در حال اجرا است.

عشقی نژاد افزود: ورود سرمایه گذار جدید ، موجب  رونق بازار سرمایه شده و بی شک گرایش این سرمایه ها به صنایع بنیادی و پرظرفیت می تواند باعث ایجاد رونق و آغاز حرکت های جدید شاخص شود. بنابراین باید این سرمایه گذاران به درستی هدایت شوند. در این میان به سهامداران تازه وارد توصیه می شود به شدت از حرکت های هیجانی پرهیز کنند و ترجیحا از مشاوران امین استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین این گروه ضمن اینکه باید از پیروی سایت های تبلیغاتی و فعالیت های مبتنی بر سفته بازی پرهیز کنند، بهتر است در ابتدا اقدام به سرمایه گذاری در صندوق ها و استفاده از خدمات شرکت های مشاوره سرمایه گذاری و سبدگردانی کنند و در مرحله بعد وارد سهام بنیادی شوند تا آسیب سرمایه گذاری هیجانی را متوجه سرمایه خود و دیگران نکنند.

عشقی نژاد در خصوص صنایع پیشرو بورسی در ۶ ماهه دوم سال نیز گفت: در ماه های باقی مانده از سال جاری بخشی از صنعت بانکداری و پتروشیمی می توانند صنایع مورد قبول سرمایه گذاران ریسک گریز باشد تا به بازه مورد انتظار خود برسند.

انتهای پیام